انشعابات غیر مجاز؛ عامل ضعف برق در بسیاری از نقاط لنگرود
انشعابات غیر مجاز؛ عامل ضعف برق در بسیاری از نقاط لنگرود

خزرفوری:با توجه به افزایش دمای هوا و مصرف بی رویه از ذخایر برق، بسیاری از نقاط شهرستان لنگرود با مشکل ضعف برق مواجه شده است.

به گزارش خزرفوری

به گزارش خزرفوری به نقل از ایسنا/گیلان دادستان لنگرود گفت: بخشی از ضعف برق در نقاط مختلف شهرستان مربوط به انشعاب غیر مجاز می باشد که به دو شکل آشکارا و به صورت ملموس در شهرها و روستاها با سیم کشی غیر مجاز و پنهان به صورت دستکاری در کنتورها یا سیم کشی های نامحسوس انجام می پذیرد.

سید هاشم میرحسینی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت مصرف برق در شهرستان لنگرود، اظهار کرد: با توجه به افزایش دمای هوا و مصرف بی رویه از ذخایر برق، بسیاری از نقاط شهرستان لنگرود با مشکل ضعف برق مواجه شده است.

وی افزود: بخشی از این ضعف برق مربوط به انشعاب غیر مجاز است که به دو شکل آشکارا و به صورت ملموس در شهرها و روستاها با سیم کشی غیر مجاز و پنهان به صورت دستکاری در کنتورها یا سیم کشی های نامحسوس انجام می پذیرد.

دادستان عمومی و انقلاب لنگرود تصریح کرد: براساس ماده یک قانون مجازات استفاده کنندگان غیر مجاز از آب و برق و تلفن و گاز و شبکه فاضلاب، هر شخص بدون دریافت انشعاب قانونی مبادرت به استفاده از خدمات مذبور کند و با داشتن انشعاب مبادرت به استفاده غیر مجاز نماید، علاوه بر الزام پرداخت خدمات مصرفی و جبران خسارت و سایر حقوق مربوطه، به جزای نقدی درجه شش نیز محکوم خواهد شد.

میرحسینی اضافه کرد: با همکاری مرجع انتظامی نسبت به جمع آوری انشعابات غیر مجاز و تشکیل پرونده قضایی اقدام خواهد شد و چنانچه شخص یا اشخاصی تمرد کنند با تنظیم صورتجلسه مراتب بلافاصله به دادسرا گزارش می شود.