تعریف هزار میلیارد تومان پروژه در حوزه‌های عمرانی | اعضای شورا به شهردار فرصت خدمت دهند
تعریف هزار میلیارد تومان پروژه در حوزه‌های عمرانی | اعضای شورا به شهردار فرصت خدمت دهند

خزرفوری:شهردار رشت با بیان اینکه برای سال ۱۴۰۱ در حوزه عمرانی هزار میلیارد تومان بودجه تعریف شده است، وظیفه شهرداری را در این بخش بسیار سنگین خواند و گفت: با توجه به نوسانات قیمتی بدون شک پیگیری این پروژه‌ها در سال آینده به بیشتر از سه هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش خزرفوری

به گزارش خزرفوری به نقل از روابط عمومی شهرداری، به مناسبت هفته قوه قضائیه، اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار رشت با رئیس دادگستری شهرستان رشت دیدار کردند.

 سید امیر حسین علوی شهردار رشت به همراه سید شمس شفیعی و هادی رمضانی از اعضای شورای اسلامی شهر معاونین و مدیران مناطق پنجگانه امروز چهارشنبه ۸ تیر ۱۴۰۱ با حجت الاسلام و المسلمین عبدالله یاری رئیس دادگستری شهرستان رشت دیدار و گفتگو کردند.

رئیس دادگستری شهرستان رشت در این دیدار مواردی را ذکر کرد و اظهار داشت: پروژه‌هایی که شهرداری رشت در دست انجام دارد به ویژه در حوزه ترافیکی مطمئنا کمک بزرگی برای این شهر خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالله یاری اضافه کرد: به بعضی از اعضای شورای اسلامی شهر رشت که در این جلسه هم حضور ندارند، توصیه می‌کنم باید به شهردار و دیگر نیروهایی که در حال فعالیت در مجموعه هستند، فرصت داده شود و نباید زود دست به قلم شد.

وی تصریح کرد: شهرداری رشت اقدامات خوبی در حوزه پروژه‌های مختلف در دست انجام دارد و برخی را هم نهایی کرده، بنابراین لازم است در این مورد اطلاع رسانیهای لازم انجام گیرد تا این کار موجب شود تا حداقل اعضای شورا وقت بیشتری به شهرداری بدهند.

رئیس دادگستری شهرستان رشت اضافه کرد: در رأس امورات کشوری هم می‌بینیم که مقام معظم رهبری فرمودند که باید به مسئولان و رئیس جمهور فرصت لازم داده شود و بر این کار تاکید فراوان داشته و دائما تذکر نمی‌دهند. بنابراین ما هم باید همین رویه را سنت و جزو آموزه‌های خود قرار دهیم.

سید امیر حسین علوی شهردار رشت هم در این دیدار عنوان کرد: در حال حاضر شهرداری رشت به نقطه پایداری رسیده و برای اجرای پروژه‌های عمرانی و زیرساختی که مورد تاکید اعضای شورای اسلامی شهر است، بر روی توان خودش تکیه دارد.

شهردار رشت با بیان اینکه برای سال ۱۴۰۱ در حوزه عمرانی هزار میلیارد تومان بودجه تعریف شده است، وظیفه شهرداری را در این بخش بسیار سنگین خواند و گفت: با توجه به نوسانات قیمتی بدون شک پیگیری این پروژه‌ها در سال آینده به بیشتر از سه هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، بنابراین باید در این حوزه یک برنامه‌ریزی جدی صورت بگیرد.

 علوی اضافه کرد: شهرداری رشت در یکماه اخیر مناقصه چندین پروژه بالای ۱۰۰ میلیارد تومان را عمدتا در حوزه‌های پسماند، آسفالت، شرکت کودآلی گیلان و سایر پروژه‌های اولویت دار برگزار کرده است.

وی به بیان همکاری مطلوب مدیریت شهری و مجموعه دادگستری گیلان برای برخورد با ساخت و سازهای فاقد سند رسمی پرداخت و ابراز داشت: پس از پیگیریهای مستمر شورای حفظ حقوق بیت‌المال یک مجوز ضمنی برای شهرداری رشت صادر کرد تا به واسطه آن و با همکاری شورا بتوانیم مجوزی را برای مناطق پنجگانه جهت مقابله با ساختمان سازیهای فاقد سند رسمی صادر نمائیم.

شهردار رشت یادآور شد: با ایجاد یک سازوکار مشخص و پس از انجام استعلامات لازم و رعایت کاربریهای مشخص در طرح تفصیلی، به متقاضیان پروانه ساخت داده می‌شود. از طرفی از این پس برخوردهای شهرداری با متخلفان نیز سخت‌تر و سختگیرانه‌تر خواهد بود.

علوی اظهار داشت: به مدیران مناطق اعلام کردیم، جلوگیریهای لازم را به عمل آورند تا هیچ فونداسیون خلاف‌سازی انجام نگیرد، در غیر این صورت خدمات شهر و مناطق مکلف هستند تا آن را پر کنند.

وی ضمن درخواست از نیروی انتظامی برای حمایت از اقدامات شهرداری جهت تخریب سازه‌های غیرقانونی تصریح کرد: شهرداری رشت یکسری پروژه‌های بزرگ در حوزه‌های زیرساختی مانند تقاطع و پروژه میدان ولی عصر (عج) تعریف کرده که در این باره منتظر صدور مجوز دستگاه اداره اطلاعات است.

شهردار رشت حل بخش بزرگی از معضل ترافیکی شهر با اجرای پروژه رینگ ۹۰ متری را مورد اشاره قرار داد و ادامه داد: فرآیند عملیات اجرایی این پروژه سنگین به زودی آغاز میشود و تامین مالی آن هم به دو روش نقدی و غیرنقدی انجام خواهد شد.

علوی با بیان اینکه در جهت اجرای پروژه رینگ ۹۰ متری شهرداری رشت موفق شد ۱۵ هکتار زمین از راه و شهرسازی بگیرد، افزود: اقدام مذکور سال‌ها معطل مانده بود و هیچ حرکتی برای آن انجام نشده بود که شهرداری رشت در دوره جدید مدیریتی توانست نسبت به تحقق آن اقدام نماید.

وی اضافه کرد: این اراضی ۱۵ هکتاری در واقع پشتوانه غیرنقدی پروژه رینگ ۹۰ متری محسوب می‌شوندl