سرمایه گذاران مسکن ساز در دنیا از بازیگران اصلی هستند و باید در تصمیمات شهرداری نقش آفرین باشند
سرمایه گذاران مسکن ساز در دنیا از بازیگران اصلی هستند و باید در تصمیمات شهرداری نقش آفرین باشند

بلورچی گفت: درخواست دیگر بنده این است که تفاوت میان مسکن‌سازان رسمی و غیرسمی در برنامه‌ریزی‌های آتی شهرداری لحاظ شود چراکه سازندگان رسمی از بی‌تحرکی شهرداری رشت و دیگر دستگاه‌های متولی آسیب‌های جدی دیده‌اند.

به گزارش خزرفوری

به گزارش خزرفوری:در نشست صمیمی سرمایه گذاران مسکن ساز با سید مجتبی خدمت‌بین دانا سرپرست شهرداری رشت، سرمایه گذاران مسکن ساز در خصوص موانع، چالش‌ها و مشکلات حوزه کاری خود از جمله صدور پروانه‌های ساختمانی، مباحث کمیسیون ماده صد و ماده پنج، اخذ پایان کار، مشکلات حوزه نسق سازان، تعرفه عوارض سالیانه، مدیریت یکپارچه شهری مواردی را بیان داشته و درخواست کردند تا کارگروه انتقال تجربیات، مشکلات و آسیب‌شناسی تشکیل شود.

در این نشست، مصطفی بلورچی به نمایندگی از انجمن سرمایه‌گذاران مسکن ساز رشت ضمن تبریک به سرپرست جدید شهرداری گفت: این انتظار وجود دارد آن کسانی که بخش عمده‌ای از درآمد شهرداری متصل به آن‌هاست به ویژه در منطقه یک در تصمیماتی که گرفته می‌شود، نقش‌آفرین باشند. شما اگر هم اکنون پیشرفته‌ترین شهرهای دنیا را هم بررسی کنید خواهید دید آن‌هایی که در حوزه درآمدی شهرداری‌ها نقش دارند از بازیگران اصلی هستند. لذا ما انتظار داریم با تشکیل کمیته یا کارگروهی مشورتی، نظر مشورتی سرمایه‌گذاران مسکن‌ساز که بیش از دو دهه بار عمده‌ای از درآمد شهرداری بر دوش آن‌ها بوده تحت سازوکاری قانونی گرفته شود، چراکه مطمئنا آن کسانی که در کارهای اقتصادی موفق بودند و با وجود تمامی مشکلات کشور صنعت ساختمان را در این شهر سرپا نگه داشته‌اند حتما می‌توانند در آینده به افزایش درآمد شهرداری رشت کمک کنند، شاید ماحصل وجود این کمیته بازگشت اعتماد دوسویه و برون سپاری بخشی از فعالیتهای شهرداری و تسریع در امور باشد.

بلورچی در ادامه گفت: درخواست دیگر بنده این است که تفاوت میان مسکن‌سازان رسمی و غیرسمی در برنامه‌ریزی‌های آتی شهرداری لحاظ شود چراکه سازندگان رسمی از بی‌تحرکی شهرداری رشت و دیگر دستگاه‌های متولی آسیب‌های جدی دیده‌اند، هرچند که قبول دارم این مسئله دچار پیچیدگی است.

وی در خاتمه صبحت‌هایش با اشاره به موضوع مدیریت یکپارچه شهری گفت: یکی از آرزوی‌های من برای شهر رشت که تاکنون محقق نشده مسئله مدیریت یکپارچه است که مجموعه مدیریت شهری در آن دخیل است و ما امروزه بیش از گذشته به آن نیازمندیم، چراکه می‌تواند بسیاری از مشکلات و موانعی را که امروز دوستان مطرح کردند در اسرع وقت مرتفع نماید.