رشد ۲۴ درصدی مصرف بنزین در گیلان/ ۲۱ جایگاه جدید احداث می شود
رشد ۲۴ درصدی مصرف بنزین در گیلان/ ۲۱ جایگاه جدید احداث می شود

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی گیلان، از رشد ۲۴ درصدی مصرف بنزین در استان طی چهار ماهه امسال خبر داد و گفت: طی این مدت ۹۵ میلیون لیتر رشد مصرف داشتیم.

به گزارش خزرفوری

به گزارش خزرفوری به نقل ایسنا : کوروش بالادست، با بیان اینکه گیلان ۱۳۰ جایگاه فعال عرضه فرآورده های نفتی دارد، تصریح کرد: سه جایگاه امسال به بهره برداری رسیده است و ۱۱ جایگاه در حال احداث و ۱۰ جایگاه در مرحله احداث داریم.

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی گیلان در گفت وگوی ویژه خبری باران، با اشاره به وجود ۱۰۰ جایگاه سی.ان.جی در استان، افزود: ۹۹ جایگاه سی.ان.جی فعال بوده و یک جایگاه دارای مشکل حقوقی است که به زودی رفع می شود.

بالادست، با بیان اینکه گیلان دارای رتبه نخست کشوری از لحاظ استاندارداری جایگاه های سی.ان.جی است، عنوان کرد: تاکنون ۹۰ درصد جایگاه های ما استانداردسازی شده و مابقی در دستور کار است.

وی ادامه داد: تا سه دهه گذشته احداث جایگاه سوخت در سطح کشور استاندارد نبود و در برخی از نقاط تجمع جایگاه داشتیم و در برخی نقاط فاقد جایگاه بودیم لذا در دهه اخیر اقدام به شناسایی نقاط شریانی و محورهای اصلی جهت احداث جایگاه کردیم و ۲۱ جایگاه جدید استان در نقاط پرتردد هستند.

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی گیلان از رشد ۲۴ درصدی مصرف بنزین در استان طی چهار ماهه امسال خبر داد و گفت: طی این مدت ۹۵ میلیون لیتر رشد مصرف داشتیم. سال گذشته میانگین مصرف روزانه بنزین در کشور ۸۶ میلیون لیتر بوده که اکنون به ۱۰۵ میلیون لیتر رسیده و گیلان شش درصد بالاتر از این میزان مصرف داشت.

وی با اشاره به کنترل کمی و کیفی جایگاه های عرضه فرآورده های نفتی، خاطرنشان کرد: باید سوخت استاندارد به خودروها برسد و لذا واحد مهندسی شرکت پخش فرآورده های نفتی استان با همکاری اداره کل استاندارد به صورت ماهانه و فصلی اقدام به پایش جایگاه ها می کنند که طی چهار ماهه امسال ۶۱۹۲ نازل را پایش کردیم و برچسب استاندارد زدیم.

بالادست با بیان اینکه سال گذشته ۷۸۰۰ مورد بازدید از جایگاه داشتیم، اضافه کرد: نحوه عملکرد نازل و پیمانه به گونه ای است که امکان ورود هوا ورود ندارد؛ همچنین در صورت وجود آب در پمپ، به واسطه وزن سنگین تر نسبت به بنزین شاهد ته نشینی آب خواهیم بود و عملا وارد نازل نمی شود. در راستای شکایت مردمی مبنی بر وجود آب و هوا در بنزین ۲۵ نازل را بررسی کردیم که تاکنون مشکلی نداشتند.

وی با بیان اینکه دولت و وزارت نفت تا پایان سال هیچ برنامه ای برای افزایش نرخ فرآورده ها ندارند، متذکر شد: تمام نیروگاه های استان در صورت قطع گاز، از نفت گاز استفاده می کنند.

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی گیلان نرخ نفت گاز در جایگاه های کارت آزاد را ۶۰۰ تومانی دانست که دارای اختلاف ۳۰۰ تومانی با نرخ یارانه ای است و اظهار کرد: براساس دستورالعمل مرکز، به شعاع هر ۱۰۰ کیلومتر یک جایگاه کارت آزاد داریم و لذا شاهد رشد سه برابری کارت آزاد هستیم و رانندگان کامیون باید به سمت دریافت بارنامه بروند تا بتوانند از سوخت یارانه ای بهره ببرند.

وی با بیان اینکه سالانه ۳۵ میلیون لیتر نفت گاز برای ادوات کشاورزی در اختیار جهاد کشاورزی گیلان قرار می گیرد، تاکید کرد: اقدام به تامین گاز مایع ۱۷ هزار خانوار فاقد گاز می کنیم که ۲۲۰۰ خانوار در بافت های فرسوده و طرح هادی هستند و اجازه گازدار شدن به لحاظ مهندس ساختمان را ندارند؛ همچنین سالانه در مناطق کوهستانی ۲۳۱۰ لیتر و در مناطق پایین دست ۱۸۹۰ لیتر و به صورت فصلی ۶۳۰ لیتر اختصاص می یابد.