برگزاری مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در استانداری گیلان
برگزاری مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در استانداری گیلان

مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و قرائت زیارت پرفیض عاشورا با حضور نماینده ولی فقیه در گیلان و استاندار در استانداری برگزار شد.

به گزارش خزرفوری

به گزارش خزرفوری و به نقل از خبرگزاریها : مراسم پرفضیلت قرائت زیارت عاشورا و عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در آستانه تاسوعای حسینی صبح امروز با حضور نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت، استاندار گیلان، معاونان استاندار، مدیران کل و کارکنان در نمازخانه استانداری گیلان برگزار شد.

نماینده ولی فقیه گیلان گفت: هر عملی برای اقامه عزای سرور و سالار شهیدان، مورد توجه حضرت اباعبدالله (ع) قرار می‌گیرد.

آیت الله فلاحتی با اشاره به روایتی از حضرت امام رضا (ع)، افزود: کسی اگر گره‌ای از مشکل یک مؤمن بگشاید و غبار غم از چهره مؤمنی بزداید خداوند روز قیامت در امور او گشایش می‌کند.

وی با بیان اینکه در مراجعات مردمی اگرچه نمی توان همه مطالبات را برآورده کرد، اما باید درخواست های مردم را شنید و برای رفع آن تلاش کرد، گفت: در روایت آمده هرکس تلاش کند برای رفع حوائج یک مومن، مأجور بوده و در این میان برخی امور به نهادهای دیگر همچون امور قضایی مربوط می شود که از مسیر دستگاه های اجرایی خارج است.

نماینده ولی فقیه گیلان بر ضرورت تلاش برای گره گشایی از مشکلات مردم تأکید کرد و با اشاره به روایتی از امام حسین (ع) افزود: هرکسی که مسئولیتی می‌پذیرد، تمام حوائج به سوی اوست و باید تلاش شود تا این حوائج مردم که نعمتی از سوی خداوند است را تبدیل به نغمت نکرد.

در این مراسم حاضران پس از قرائت زیارت عاشورا در غم شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش به عزاداری پرداختند.

مراسم معنوی زیارت عاشورا و عزاداری سرور و سالار شهیدان از نخستین روز ماه محرم در استانداری گیلان برگزار شده است.