بستری ۵۳ بیمار جدید کرونایی در گیلان/ روند ابتلا هنوز نزولی نیست
بستری ۵۳ بیمار جدید کرونایی در گیلان/ روند ابتلا هنوز نزولی نیست

سخنگوی علوم پزشکی گیلان، از بستری شدن ۵۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان گیلان طی روز گذشته خبر داد و گفت: مردم همچنان شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنند.

به گزارش خزرفوری

خزرفوری به نقل از ایسنا : دکتر فردین مهرابیان در گفت وگویی، از بستری شدن ۵۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان گیلان طی روز گذشته خبر داد و اظهار کرد: همچنین ۴۵ بیمار ترخیصی در این مدت داشتیم.

وی مجموع بستری های کرونایی گیلان را ۲۷۴ نفر دانست و افزود: ۵۳ نفر در آی.سی.یو بستری شدند و ۴۴ بیمار بدحال داریم؛ همچنین ۱۳ نفر از بستری ها از اطفال و نوجوانان هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه هنوز آمارهای کرونایی استان کاهش معناداری نداشته است، گفت: روند نزولی بیماری هنوز آغاز نشده و مردم همچنان باید شیوه نامه های بهداشتی را با جدیت دنبال کنند.

مهرابیان در پاسخ به چرایی استقبال کم مردم از تزریق دز چهارم، اضافه کرد: کاهش شدت بیماری در بهار موجب عادی انگاری مردم شده است؛ البته باورهای غلط درباره تزریق واکسن نیز در استقبال کم مردم از تزریق دزهای یادآور اثر می گذارد.

وی با بیان اینکه دز یادآور احتمال ابتلا به بیماری را کاهش می دهد و در صورت ابتلا مدت زمان بستری و مرگ و میر را کم می کند، یادآور شد: مردم به مطالب غیر علمی درباره واکسن کرونا توجه نکنند.