افتتاح اولین پل کابلی شمال کشور در آستانه اشرفیه
افتتاح اولین پل کابلی شمال کشور در آستانه اشرفیه

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، یکی از شاخص ترین پروژه های افتتاحی هفته دولت امسال را پل کابلی آستانه اشرفیه دانست و خاطرنشان کرد: پل کابلی آستانه اشرفیه اولین پل کابلی شمال کشور است و یکی از جاذبه های گردشگری محسوب می شود.

به گزارش خزرفوری

خزرفوری به نقل از ایسنا: فریبرز مرادی در گفت وگویی، با بیان اینکه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان بخش عمده ای از فعالیت های خود در حوزه های مختلف راهداری را در هفته دولت تقدیم مردم می کند، گفت: ۹۶ پروژه در هفته دولت به بهره برداری می رسد.

وی بخش اصلی فعالیت های راهداری را در حوزه راه روستایی دانست و افزود: گیلان ۹۲۷۳ کیلومتر راه روستایی دارد که بخش اعظمی از این راه ها نیازمند آسفالت یا روکش راه براساس منابع اعتباری استانی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان از رشد ۱۷۵ درصدی آسفالت و روکش راه روستایی در پنج ماهه نخست امسال نسبت به کل سال ۱۴۰۰ خبر داد و تصریح کرد: سال گذشته ۶۷ کیلومتر از راه های روستایی استان را آسفالت و روکش کردیم، اما این عدد در سال جاری به ۱۱۵ کیلومتر رسیده است.

مرادی در ادامه از روکش ۲۶ کیلومتری راه های اصلی استان خبر داد و بیان کرد: ۲.۵ کیلومتر نصب روشنایی برای تامین ایمنی و جلوگیری از تصادفات داشتیم. همچنین ۱۷ دستگاه از ابنیه فنی راه و پل ها را بهسازی کردیم.

وی یکی از شاخص ترین پروژه های افتتاحی هفته دولت امسال را پل کابلی آستانه اشرفیه دانست و خاطرنشان کرد: پل کابلی آستانه اشرفیه اولین پل کابلی شمال کشور است و یکی از جاذبه های گردشگری محسوب می شود.

مدیرکل راهداری گیلان با بیان اینکه پل کابلی آستانه اشرفیه ۱۶۰ متر طول و ۱۳.۵ متر عرض دارد، متذکر شد: این پل بر روی چهار پایه در دو طرف قرار گرفته و عرشه آن از طریق ۴۰ رشته کابل نگهداری می شود.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی پل کابلی گیلان از سال ۹۲، عنوان کرد: با پیگیری های استانی و ملی انتظار چندین ساله مردم در هفته دولت امسال محقق می شود؛ این در حالی است که پل جدید در کنار پل قدیمی آستانه اشرفیه قرار دارد و می تواند مشکل ترافیک را حل کند.

مرادی با بیان اینکه در هفته دولت امسال یک دستگاه پل تخریب شده ناشی از سیل ۹۸ در املش نیز به بهره برداری می رسد، خاطرنشان کرد: یک دستگاه پل احداثی هم در صومعه سرا افتتاح می شود. همچنین از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور چند پل در دست احداث و بازسازی داریم که بر اثر سیل های ۹۷ و ۹۸ تخریب شده بود و در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.