از امروز گذرنامه ویژه اربعین صادر نخواهد شد
از امروز گذرنامه ویژه اربعین صادر نخواهد شد

فرمانده قرارگاه اربعین فراجا: به علت مخاطراتی که برای امنیت و سلامت زائرین به وجود آمد همه مرز‌های منتهی به عراق، تا اطلاع بعدی مسدود شد و از امروز گذرنامه ویژه اربعین صادر نخواهد شد.

به گزارش خزرفوری

 به گزارش خزرفوری : سردار اشرفی افزود: همه پایانه‌های مسافربری به سمت مرز‌های عراق لغو می‌شود، و وجه بلیت خریداری شده توسط هموطنان عزیز به آنان مسترد خواهد شد، و عزیزانی هم که در مسیر هستند تلاش کنند برنامه خود را تغییر دهند.
فرمانده قرارگاه فراجا گفت: با توجه به شرایط و وضعیتی که در مرز خسروی و مهران برای زائرین عزیز پیش آمد و موجب ناراحتی و مشکلات تنفسی برای عده‌ای از زائرین عزیز به خصوص زنان و کودکان شد و ظرفیت بسیار محدودی که طرف عراقی داشت و امکان ادامه خدمت مناسب برای زائرین عزیزمان توسط طرف عراقی میسر نشد وزیر محترم کشور به همراه رئیس محترم ستاد مرکزی اربعین با سفر به کشور عراق و پس از تلاش‌ها و فعالیت‌های دیپلماسی، متاسفانه فراهم آوردن شرایط مطلوب برای آرامش و امنیت زائرین عزیز کشورمان از سوی طرف عراقی مقدور نبود به خاطر حفظ سلامت زائرین عزیز محدودیت‌هایی برای سفر زائرین به عتبات عالیات به وجود آمد.
سردار شرفی افزود: زائرانی که هم اکنون در مسیر هستند و به سمت پایانه‌های در حال حرکت هستند به شرطی که سلامتی آنان به خطر نیافتاد با پیگیری‌های لازم می‌توانند به تدریج از مرز خارج شوند.
فرمانده قرارگاه فراجا از هموطنان خواست: به سمت پایانه‌های مرزی حرکت نکنند و در صورت تغییر شرایط و برگشت به شرایط پایدار تصمیمات جدید اطلاع رسانی خواهد شد.