راه اندازی پویش «مهر حسینی» برای آزادی زندانیان/ ۳۸۰ زندانی گیلان چشم انتظار خیرین
راه اندازی پویش «مهر حسینی» برای آزادی زندانیان/ ۳۸۰ زندانی گیلان چشم انتظار خیرین

رئیس ستاد دیه گیلان، از راه اندازی پویش «مهر حسینی» در آستانه اربعین خبر داد و خاطرنشان کرد: بسیاری از افراد در این ایام به عشق امام حسین(ع) و با نیت خبر هزینه سفر کربلا را برای آزادی زندانیان پرداخت کردند که ثواب زیادی دارد.

به گزارش خزرفوری به گزارش خزرفوری

به گزارش خزرفوری و به نقل از ایسنا : علیرضا یزدانی در گفت و گویی، وظیفه ستاد دیه را آزادی زندانیان جرایم غیر عمد دانست و اظهار کرد: جرایم غیر عمد شامل بدهی مالی، مهریه و نفقه، تصادفات، حوادث کارگاهی و ساختمانی و قتل شبه عمد است.

وی بیشترین فراوانی جرایم غیر عمد را مربوط به بدهی مالی همچون چک برگشتی و ورشکستگی دانست و افزود: ستاد دیه یک صندوق تامین خسارت های بدنی ناشی از تصادفات رانندگی دارد و لذا به یاری تمام زندانیان تصادفات رانندگی می آییم و در حال حاضر هیچ زندانی در این بخش نداریم.

رئیس ستاد دیه گیلان، با بیان اینکه علاوه بر کمک های مردمی با اعتبارات سازمانی برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد همت می کنیم، گفت: ستاد دیه مردم نهاد و غیر دولتی است، اما به واسطه اهمیت و گستردگی عملکرد این نهاد از مساعدت های دولت و مجلس هم در بخش تسهیلات بودجه ای برخوردار هستیم.

یزدانی از پرداخت تسهیلات چهار درصد تا سقف ۶۴۰ میلیون تومان برای جرایم مالی و تنفس پنج ماهه پس از آزادی خبر داد و اضافه کرد: همچنین تسهیلات ۱۶۰ میلیون تومانی برای جرایم مهریه و نفقه پرداخت می کنیم.

وی خانواده زندانی را نیز گرفتار زندان روانی و اجتماعی دانست و یادآور شد: مددکاران کمیته امداد خانواده فرد زندانی را از نخستین روز محکومیت و صدور رای تا روز آزادی از زندان تحت پوشش قرار می دهند؛ همچنین انجمن حمایت از زندانیان به خانواده ها کمک های مالی و تحصیلی می کند.

رئیس ستاد دیه گیلان از راه اندازی پویش «مهر حسینی» در آستانه اربعین خبر داد و خاطرنشان کرد: بسیاری از افراد در این ایام به عشق امام حسین(ع) و با نیت خبر هزینه سفر کربلا را برای آزادی زندانیان پرداخت کردند که ثواب زیادی دارد.

وی با بیان اینکه ستاد دیه معادل همان کمک خیرین برای آزادی زندانیان را پرداخت می کند، گفت: سال گذشته ۳۰۲ زندانی جرایم غیر عمد با بدهی ۱۰۶ میلیارد تومانی را آزاد کردیم که ۷۰ درصد این بدهی همراه با اخذ گذشت از شکات بود.

یزدانی از آزادی ۱۱۶ نفر با بدهی ۹۳ میلیارد تومانی از ابتدای امسال خبر داد و عنوان کرد: در حال حاضر ۳۸۰ زندانی جرایم غیر عمد در گیلان داریم که ۱۷ نفر آنان زن هستند و امیدواریم با شعار «زندان جای مادران نیست» به آزادی این زنان به ویژه در ایام اربعین حسینی کمک کنیم.

انتهای پیام