معرفی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان
معرفی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان

درمراسمی با حضور معاون وزیر بهداشت از زحمات دکتر ارسلان سالاری، رئیس قبلی دانشگاه علوم پزشکی گیلان قدردانی و دکتر حیدرعلی بالو رئیس جدید این دانشگاه معرفی شد.

به گزارش خزرفوری به گزارش خزرفوری

به گزارش خزرفوری : معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درمراسم تکریم و معارفه روسای دانشگاه علوم پزشکی گیلان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی به ویژه شهدای مدافع سلامت، گفت در دوران همه‌ی گیری کرونا، در گیلان اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته که جای بسی تقدیر است
سعید کریمی به توجه ویژه‌ی دانشگاه علوم پزشکی گیلان به ۲ اولویت مهم گفت: توسعه حوزه بهداشتی و درمانی به‌ویژه در بخش دولتی و سالمندی دو اولویتی است که همواره باید مدنظر مسؤولان استانی و متولیان قرار گیرد.
حیدر علی بالو سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان هم در این مراسم گفت: تأمین سلامت مردم علاوه بر دانشگاه نیازمند همراهی سایر سازمان‌ها و دستگاه‌ها است و از آن‌ها تقاضا داریم که بیشتر از گذشته در این باره دغدغه‌مند باشند.
رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی گیلان هم دراین مراسم با اشاره به اجرای ۱۱۶ پروژه درمانی استان در ۳ سال گذشته گفت: اضافه شدن بیش از ۲۰۰ تخت ویژه و ۷۰۰ تخت بیمارستانی به ظرفیت مراکز درمانی استان، تامین ۱۷ دستگاه آمبولانس در اورژانس استان، راه اندازی بیش از ۲۰ اورژانس پیش بیمارستانی و ۱۰ دستگاه سی تی اسکن در بیمارستان‌ها از مهمترین اقدامات این دانشگاه در این مدت بود.
دکتر ارسلان سالاری همچنین گفت: اعتبار ۲ هزار میلیارد تومانی برای پروژه‌های زیربنایی دانشگاه اخذ و قرارداد ۸۰۰ میلیارد تومانی برای تجهیز بیمارستان‌ها منعقد شده است.
وی با بیان اینکه ۴۳۰ میلیارد تومان بدهی دانشگاه علوم پزشکی گیلان است، تصریح کرد: ۱۵۰ میلیارد تومان دارو خریداری شده و در انبار دانشگاه و بیمارستان‌ها موجود است.