راه اندازی سیستم تصفیه فاضلاب در ۷ بیمارستان رشت
راه اندازی سیستم تصفیه فاضلاب در ۷ بیمارستان رشت

سخنگوی علوم پزشکی گیلان، از راه اندازی اولین سیستم تصفیه فاضلاب در بیمارستان های رازی، پورسینا، ولایت، الزهرا، ۱۷ شهریور، حشمت و شفا در شهرستان رشت خبر داد و خاطرنشان کرد: سیستم تصفیه فاضلاب این بیمارستان ها در نیمه نخست امسال راه اندازی شد.

به گزارش خزرفوری به گزارش خزرفوری

به گزارش خزرفوری به نقل از ایسنا : دکتر فردین مهرابیان در گفت وگویی، با اشاره به راه اندازی تصفیه خانه فاضلاب بیمارستان های شهرستان رشت، اظهار کرد: با توجه به تاکید ریاست جمهوری در سفر به استان گیلان مبنی بر جلوگیری از ورود آلودگی های زیست محیطی به روخانه ها به ویژه رودخانه های زرجوب و گوهررود رشت، اظهار کرد: در این راستا دانشگاه علوم پزشکی گیلان به تکلیف خود عمل و اقدام به راه اندازی سیستم تصفیه فاضلاب در بیمارستان های رشت کرده است.

وی با اشاره به قدمت بالای ۵۰ سال تعداد زیادی از بیمارستان های رشت، افزود: برخی از این بیمارستان ها مانند امیرالمومنین رشت و شهید انصاری رودسر دارای سیستم تصفیه فاضلاب بودند و لذا اقدام به اورهال این سیستم ها کردیم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از راه اندازی سیستم تصفیه فاضلاب در بیمارستان های رازی، پورسینا، ولایت، الزهرا، ۱۷ شهریور، حشمت و شفا در رشت برای اولین بار خبر داد و خاطرنشان کرد: سیستم تصفیه فاضلاب این بیمارستان ها در نیمه نخست امسال راه اندازی شد.

مهرابیان ادامه داد: اعتبارات لازم برای راه اندازی سیستم تصفیه فاضلاب در بیمارستان های دارای تخت کمتر همچون املش، سیاهکل و شفت و سانتر اورژانس بحران لاکان رشت که فعلا فاقد بیمار است نیز از محل مصوبات سفر پیش بینی شده است و در حال پیگیری هستیم.

وی با اشاره به فعال شدن سیستم تصفیه فاضلاب دو بیمارستان پورسینا و الزهرا، تاکید کرد: این دو بیمارستان به دلیل پراکندگی و قدیمی بودن ساختمان در سیستم جمع آوری فاضلاب مشکل دارند که هم اکنون در دست اقدام است.

سخنگوی علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه نیازمند یک بازه زمانی سه تا شش ماهه جهت بررسی زیست محیطی عملکرد این سیستم های تصفیه فاضلاب و رفع نواقص احتمالی آن هستیم، گفت: از اداره کل حفاظت محیط زیست استان انتظار داریم در این راستا به دانشگاه علوم پزشکی کمک کند تا شاهد نتیجه مطلوب باشیم.

وی یکی دیگر از برنامه های در دست اقدام این دانشگاه را در صورت تامین اعتبار جمع آوری آب حاصل از تصفیه فاضلاب و استفاده از آن جهت آبیاری فضای سبز بیمارستانی دانست و اضافه کرد: بیمارستان های مذکور کاملا مجهز به سیستم تصفیه فاضلاب شدند و دیگر فاضلاب آنها مستقیم وارد رودخانه ها نمی شود.

مهرابیان، با بیان اینکه براساس قانون کلیه بیمارستان ها اعم از دولتی و خصوصی باید سیستم تصفیه فاضلاب داشته باشند، خاطرنشان کرد: چهار بیمارستان بزرگ خصوصی شهرستان رشت نیز در حال حاضر مجهز به سیستم تصفیه فاضلاب هستند.

انتهای پیام