افتتاح ۸ طرح عمرانی ورزشی در گیلان
افتتاح ۸ طرح عمرانی ورزشی در گیلان

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان از برگزاری بیش از ۴۴۵ ویژه برنامه فرهنگی و ورزشی در هفته تربیت بدنی خبر داد و گفت: هشت طرح عمرانی ورزشی با اعتبار ۳۳ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

به گزارش خزرفوری به گزارش خزرفوری

خزفوری : جهانبخش آرمان به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش در نشست با خبرنگاران در سالن اجتماعات اداره کل ورزش و جوانان گیلان با اشاره به آغاز هفته تربیت بدنی و ورزش از ۲۶ مهر با شعار «ورزش، حال خوب و ایران قوی»، اظهار کرد: در استان گیلان بیش از ۴۴۵ برنامه فرهنگی ورزشی و افتتاح هشت طرح عمرانی ورزشی خواهیم داشت.

وی از گلباران مزار شهدا و دیدار با خاندان معظم شاهد و ایثارگر و سرکشی از پیشکسوتان ورزشی استان خبر داد و افزود: دیدار روسای ادارات ورزش و جوانان شهرستان ها و هیئت های ورزشی با نماینده ولی فقیه در استان، حضور جامعه ورزش استان در نماز جمعه، نشست شورای عالی ورزش به ریاست استاندار، دیدار با اعضای شورای تامین و فرمانده سپاه قدس استان و فرمانده نیروی انتظامی، بازدید از کارخانجات تولیدکننده لوازم ورزشی، اهدای خون جامعه ورزش استان، دستگیری از نیازمندان و اهدای ۴۰۰ بسته نوشت افزار به ۴۰۰ دانش آموز کم بضاعت از جمله این برنامه هاست.
مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با اشاره به برگزاری مسابقات رایگان استعدادیابی رده های پایه ورزش های قهرمانی در طول هفته تربیت بدنی، عنوان کرد: ویزیت و مشاوره رایگان توسط هیئت پزشکی ورزشی در شهرستان ها و دیدار با پیشکسوتان ورزشی حادثه دیده نیز در دستور کار است.

آرمان با بیان اینکه هشت طرح عمرانی ورزشی استان با اعتبار ۳۳ میلیارد تومان افتتاح می شود، تصریح کرد: افتتاح چمن مصنوعی مینی فوتبال و سالن شهید ساغری لوشان، بهره برداری از سالن ورزش های باستانی و بازسازی و افتتاح سالن کشتی لنگرود و افتتاح چمن مصنوعی زمین فوتبال تختی سیاهکل انجام می شود.

وی از افتتاح خانه جوان ماسال و استخر بخش خصوصی آستارا و احداث جایگاه تماشاگران ورزشگاه لوشان خبر داد و خاطرنشان کرد: اقدام به تعمیر و تجهیز و بازسازی ۴۹ مورد از اماکن ورزشی در بخش ها و روستاهای استان کردیم که در هفته تربیت بدنی به بهره برداری می رسد.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با اشاره به افتتاح هفت استخر، گفت: شاهد صعود چهار باشگاه تیم فوتبال استان بودیم و لذا تامین زیرساخت های حداقلی در دستور کار قرار گرفت که از جمله آن استانداردسازی زمین ورزشی انزلی برای میزبانی باشگاه ملوان در دیدارهای لیگ برتر است.

وی ورزشگاه عضدی رشت را یکی از مدرن ترین و به روز ترین و پیشرفته ترین چمن مصنوعی های دنیا دانست و اضافه کرد: این ورزشگاه مجهز به موتورخانه گرم پایه شده و دمای چمن و آبیاری در طول سال کنترل می شود.

آرمان با بیان اینکه گیلان ۱۰ تیم فوتبال در سطح کشور دارد، تاکید کرد: بیش از ۲۰ میلیارد تومان برای ورزشگاه انزلی هزینه کردیم؛ همچنین زمین فوتبال رودبار و وحدت آستارا و تختی لنگرود نیز آماده بهره برداری است.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان از بازسازی هفت استخر و سالن های کشتی و رزمی و ورزش های توپی و غیر توپی خبر داد و بیان کرد: زیرساخت های ورزشی گیلان کفاف ورزشکاران و مردم را نمی دهد؛ البته سعی کردیم سالن های ورزشی بانوان را به آنان بازگردانیم.

انتهای پیام