۳۰ درصد مواد غذایی کشور دور ریخته می شود
۳۰ درصد مواد غذایی کشور دور ریخته می شود

معاون علوم پزشکی گیلان، ضایعات مواد غذایی را نوعی اتلاف سرمایه دانست و گفت: در کشور ما ۳۰ درصد مواد غذایی دور ریخته می شود و جزو ضایعات است؛ البته ضایعات مواد غذایی در دنیا بسیار زیاد است و تبدیل به معضل شده است.

به گزارش خزرفوری به گزارش خزرفوری

به گزارش خزرفوری به نقل از ایسنا : دکتر اسماعیل نورصالحی در گفت وگویی، با اشاره به نامگذاری ۲۴ مهر هر سال تحت عنوان روز جهانی غذا، اظهار کرد: «غذا برای همه؛ هیچ کس نباید فراموش شود» شعار امسال روز جهانی غذاست.

وی با بیان اینکه وظیفه داریم جامعه را نسبت به اهمیت غذا و ایمنی غذا و کاهش موارد سوء تغذیه و در نهایت کاهش گرسنگی حساس کنیم، افزود: روز جهانی غذا فرصت مناسبی برای افزایش آگاهی جامعه است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان آب و هوا، تغییرات اقلیمی، خشکسالی، مهاجرت از روستا به حاشیه شهر، بیکاری، آگاهی های تغذیه ای کم، مصرف مواد غذایی فاقد ارزش تغذیه ای و باورهای غلط غذایی را از جمله علل ایجاد ناامنی غذا دانست و متذکر شد: ناآگاهی درباره این عوامل موجب می شود مشکلات تغذیه ای در جامعه داشته باشیم که نهایتا موجب سوء تغذیه و گرسنگی می شود.

نورصالحی با تاکید بر لزوم کاهش ضایعات مواد غذایی، خاطرنشان کرد: متاسفانه ضایعات مواد غذایی بسیار بالاست و حجم زیادی از غذاهای اضافه را دور می ریزیم؛ این در حالی است که این مواد غذایی اضافه می تواند باعث سیر شدن افراد زیادی شود.

وی ضایعات مواد غذایی را نوعی اتلاف سرمایه دانست و گفت: در کشور ما ۳۰ درصد مواد غذایی دور ریخته می شود و جزو ضایعات است؛ البته ضایعات مواد غذایی در دنیا بسیار زیاد است و تبدیل به معضل شده است.

معاون علوم پزشکی گیلان با تاکید بر لزوم برنامه ریزی در جهت افزایش آگاهی تغذیه ای و کاهش موارد سوء تغذیه در جامعه، اضافه کرد: باید با ارتقای سطح آگاهی جامعه مشکلات تغذیه ای را به حداقل برسانیم.

انتهای پیام