لزوم افزایش تلاش‌ها برای صادرات فنی مهندسی از ایران به سراسر دنیا
لزوم افزایش تلاش‌ها برای صادرات فنی مهندسی از ایران به سراسر دنیا

نماینده ولی فقیه در گیلان: باید بستر‌های لازم برای انتقال علم و فناوری ایرانی به کشور‌های مختلف فراهم شود.

به گزارش خزرفوری به گزارش خزرفوری به گزارش خزرفوری

خزرفوری : نماینده ولی فقیه در گیلان در دیدار سرپرست دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی کشور با اشاره به ظرفیت‌های مناطق آزاد در صادرات محصولات مختلف از مبدا ایران به سراسر دنیا گفت: باید از این ظرفیت‌ها برای صادرات کالا‌های ایرانی بویژه در بخش علوم و فناوری بیشتر استفاده شود.
آیت الله رسول فلاحتی در ادامه کشور‌های اوراسیا بویژه بخش‌های از اروپای شرقی را نیازمند کالا‌های ایرانی دانست و افزود: مرکبات و میوه ایرانی می‌تواند بخشی از نیاز چند صد میلیونی این بازار را تامین کند.
وی همچنین خواستار بازاریابی برای معرفی کالا‌های ایرانی در کشور‌های مختلف شد و گفت: راه اندازی اتاق اندیشه ورز و استفاده از نیرو‌های مجرب در این بخش می‌تواند به صادرات کالا‌های ایرانی کمک کند.
نماینده ولی فقیه در گیلان بر لزوم حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی برای ایجاد اشتغال بیشتر در مناطق آزاد نیز تاکید کرد.
وی همچنین خواستار نظارت‌های هوشمندانه، آینده نگر و جامعه نگر در روند فعالیت‌های اقتصادی، و تجاری مناطق آزاد شد.
آیت الله فلاحتی با تاکید بر لزوم درنظر گرفتن پیوست‌های فرهنگی در فعالیت‌های عمرانی مناطق آزاد گفت: بسیاری از آسیب‌های فرهنگی با این پیوست‌ها کاهش می‌یابد.
سرپرست دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی کشور هم در این دیدار گفت: رفع موانع زیرساختی در بخش‌های ارتباطی شامل راه اندازی خطوط ریلی، هوایی و کشتی رانی و توسعه تاسیسات از جمله در بخش‌های انرژی از اهداف و رویکرد‌های مهم دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشورست.
نصرالله ابراهیمی افزود: رفع موانع نهاد‌های مالی، ایجاد بانک و بورس بین المللی برای تبادلات بانکی، رونق بازار سرمایه ملی و فراملی و ساماندهی سکونتگاه‌های حاشیه مناطق آزاد از مواردیست که در مناطق آزاد در حال پیگیریست.