ساخت مرکز آموزشی، تحقیقاتی و صنعتی انرژی اتمی در گیلان
ساخت مرکز آموزشی، تحقیقاتی و صنعتی انرژی اتمی در گیلان

رییس سازمان انرژی اتمی رشت: این مرکز برای استفاده از فناوری پرتودهی گاما در دو بخش صنعتی و کشاورزی و بخش‌های درمانی ساحته می‌شود.

به گزارش خزرفوری به گزارش خزرفوری به گزارش خزرفوری

 خزرفوری : رییس سازمان انرژی اتمی امروز در بازدید از زمین مرکز آموزشی، تحقیقاتی و صنعتی سازمان انرژی هسته‌ای در لاکان رشت گفت: این مرکز در گام نخست در دو محور صنعتی و کشاورزی فعالیت خواهد کرد.
محمد اسلامی افزود: استفاده از فناوری پرتودهی گاما در بخش‌های صنعتی، کشاورزی، موادغذایی و پلاسما در حوزه کشاورزی از مهمتری وظایف این مرکز است.
وی تصریح کرد: این مرکز پس از بهره برداری در فاز نخست در حوزه درمان و پزشکی نیز فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

افزایش صادرات محصولات کشاورزی با استفاده از  فناوری هسته ای
استاندار گیلان نیز امروز گفت: گیلان سهم مهمی در تولید محصولات کشاورزی، باغی و موادغذایی در کشور دارد و فناوری هسته‌ای روند افزایش صادرات محصولات کشاورزی از این استان را تسریع خواهد کرد.
دکتر اسدالله عباسی افزود:پرتودهی گاما می‌تواند بخش‌هایی از مشکلات تولید مواد غذایی، پلیمری، پزشکی و بهداشتی و مواد علوفه‌ای و دامی را حل کرده و به مقابله با آفات کمک کند.
وی با اشاره به تلاش دولت برای تکمیل خط آهن رشت به بندرکاسپین و آستارا و اتصال آن به راه آهن بین المللی تصریح کرد:با توجه به افزایش مناسبات اقتصادی ایران با کشور‌های حاشیه خزر و روسیه با محوریت گیلان، احداث مرکز آموزشی، تحقیقاتی و صنعتی سازمان انرژی هسته‌ای در رشت ضروریست.