مبادله تفاهمنامه اجرای پروژه فاضلاب ۶ شهر گیلان بین آبفا و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء
مبادله تفاهمنامه اجرای پروژه فاضلاب ۶ شهر گیلان بین آبفا و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء

تفاهم نامه های اجرا و عملیات احداث باقیمانده پروژه فاضلاب کلانشهر رشت و نیز شهرهای فومن، لاهیجان، سیاهکل، رودسر و آستانه اشرفیه، با حضور استاندار گیلان، بین شرکت آب و فاضلاب و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء کشور با بیش از ۸ هزار میلیارد تومان اعتبار مبادله شد.

به گزارش خزرفوری به گزارش خزرفوری به گزارش خزرفوری

خزرفوری : اسدالله عباسی استاندار امروز (جمعه) در جلسه تبادل تفاهم نامه فی مابین شرکت آب و فاضلاب کشور و قرارگاه خاتم الانبیاء، ضمن گرامیداشت هفته بسیج، با بیان اینکه دولت سیزدهم خود را خادم مردم میداند و در اجرا و تکمیل پروژه های عام المنفعه به نفع مردم بویژه در مناطق محروم و کم برخوردار اهتمام ویژه ای دارد، گفت: انتظار مردم از مسئولان اتخاذ شیوه مدیریت جهادی در اجرا و تکمیل پروژه های نیمه کاره است.

وی اظهار کرد: یکی از مشکلات اصلی استان گیلان پسماند و فاضلاب است که با سفر سال گذشته رئیس جمهوری به استان و مصوبات اثربخش مرتبط، بارقه امیدی نسبت به حل سریع تر آن ایجاد شد.

استاندار گیلان با بیان اینکه احیای زرجوب و گوهررود با اعتبارات استانی بسیار طولانی است، به اهتمام دولت برای احیای این دو رودخانه اشاره و اضافه کرد: برای تسریع در این امر، جلسات و بازدیدهای متعددی برگزار شده که با همت مدیران عملیات اجرایی آن باید تسریع شود.

 وی با تاکید بر اینکه در احیای رودخانه های زرجوب و گوهررود باید ساماندهی منشأ آلودگی ها همچون مسکن مهر همانند اتمام پروژه تصفیه خانه فاضلاب زندان لاکان و بیمارستانهای رشت، را اولویت قرار داد، تصریح کرد: ابتدا باید جلوی ورود انواع فاضلاب ها به این دو رودخانه گرفته شود و در این زمینه دولت هیچ محدودیتی ندارد و تعللی پذیرفته نیست.

دکتر عباسی با اشاره به اینکه نقاط ضعف در اجرای پروژه های آب و فاضلاب گیلان هر چه سریع تر برطرف شود، افزود: هیچ مانعی بر سر راه اجرای پروژه های فاضلابی در کلانشهر رشت و دیگر شهرهای گیلان وجود ندارد و نباید روند اداری و امورات بین سازمانی، خللی در کار عملیات اجرایی قرارگاه خاتم انبیاء در گیلان ایجاد کند.

وی با بیان اینکه احداث باقیمانده پروژه فاضلاب رشت از مطالبات بحق و قدیمی مردم این سامان است، تاکید کرد: همه مسئولان استان تمام توان خود را برای تکمیل طرح های آب و فاضلاب گیلان به کار ببندند.

نماینده عالی دولت در گیلان با تشریح تفاهم نامه های تبادلی بین شرکت آب و فاضلاب و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء کشور برای اجرای پروژه فاضلاب ۶ شهر این استان، اظهار کرد: با پیگیری ها انجام شده از سوی استاندار گیلان؛ تفاهم عملیات احداث باقیمانده پروژه فاضلاب کلانشهر رشت با پنج هزار میلیارد تومان  و نیز شهرهای فومن، لاهیجان، سیاهکل، رودسر و آستانه اشرفیه با سه هزار و ۶۴۰ میلیارد تومان اعتبار بین شرکت آب و فاضلاب و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء کشور منقعد شده و اجرایی می شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نیز در این جلسه با بیان اینکه سرمایه گذاری در شبکه تصفیه خانه ها از طریق صنعت محقق می شود، گفت: ۲۵ درصد پرتی و هدررفت آب در شبکه وجود دارد که باید برای جبران آن چاره اندیشی شود.

اتابک جعفری با اشاره به اینکه تفاهم نامه هایی توسط قرارگاه خاتم النبیاء و آب و فاضلاب در استان های پرآب اما با صنعت ضعیف منعقد شده است‌، افزود: این تفاهم نامه ها برای تسریع در اجرای پروژه های آب و فاضلاب که بدلیل عدم تصمیم گیری به موقع برای اجرا موجب وقفه های طولانی شده است، منعقد می شود.

وی ضمن قول مساعد برای تامین منابع مالی پروژه های آب و فاضلاب گیلان، تاکید کرد: تجهیز کارگاه در کمترین زمان برای تسریع در تکمیل این پروژه ها مهمترین مبحثی است که باید دنبال شود.

مدیرعامل هلدینگ نیروی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء نیز در این جلسه با بیان اینکه این قرارگاه فعالیت ۳۰ ساله در حوزه آبرسانی به مناطق شهری و روستایی دارد و ۵۰ درصد از مخازن سدهای کشور توسط قرارگاه خاتم اجرایی شده است،گفت: با توجه به نگاه دولت سیزدهم در استان گیلان و تمهید مقدمات و اقدامات شرکت آب و فاضلاب و تاکیدات و پیگیری های استاندار، قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء به تعهدات خود برای اجرایی شدن فاضلاب شهر رشت و نیز شهرهای فومن، لاهیجان، سیاهکل، رودسر و آستانه اشرفیه طی سه سال بصورت جهادی عمل خواهد کرد.

در این جلسه جبارکوچکی نژاد، سید علی آقازاده و محمدرضا احمدی سنگری نمایندگان مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی اجرا و احداث باقیمانده فاضلاب کلانشهر رشت را از مطالبات بحق مردم این سامان با توجه به تراکم جمعیتی و نیز گردشگرپذیر بودن استان گیلان دانستند و خواستار تسریع در روند عملیات اجرای پروژه های عام المنفعه این شهرستانها شدند.

سردار محمد عبداله پور فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در این جلسه به اقدامات جهادی و سازندگی سپاه برای محرومیت زدایی مناطق کم برخوردار استان اشاره و بیان کرد: سپاه پاسداران از بطن مردم است و در اجرای ماموریت های خود بویژه خدمت به مردم مناطق همراه دولت خدمتگزاری می کند.

مازیار علی پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان و تعدادی دیگر از اعضای این جلسه هم گزارش از اقدامات حوزه فعالیتی خود ارائه کردند.