دانشگاه گیلان میزبان همایش تبارشناسی شخصیت میرزاکوچک
دانشگاه گیلان میزبان همایش تبارشناسی شخصیت میرزاکوچک

همایش تبارشناسی شخصیت میرزاکوچک و نهضت جنگل نهم آذر ماه ۱۴۰۱ به میزبانی دانشگاه گیلان برگزار می‌شود.

به گزارش خزرفوری به گزارش خزرفوری به گزارش خزرفوری

 خزرفوری : فرید نجفی ، رئیس دانشگاه گیلان گفت : این همایش چهارشنبه ۹ آذر ۱۴۰۱ در تالار حکمت دانشگاه گیلان با حضور نماینده مسئولان استانی و شخصیت‎های علمی و فرهنگی ملی و استانی برگزار خواهد شد.

دکتر نجفی رئیس کارگروه علمی و آموزشی کنگره بین المللی میرزاکوچک با بیان اینکه این همایش از ۱۵ شهریور امسال با مسئولیت پژوهشکده گیلان شناسی دانشگاه گیلان شروع به کار کرد، افزود: از ۶۰ مقاله‌ای که تاکنون به دبیرخانه این همایش ارسال شده، ۲۰ مقاله برای سخنرانی پذیرفته شد.

وی گفت: این مقالات دریافت شده از پژوهشگران گیلان و هیأت علمی دانشگاه گیلان ، دانشگاه‌های تبریز، تهران، خلیج فارس (بوشهر)، علامه طباطبایی، اصفهان، مازندران و دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین ارسال شده است.

رئیس دانشگاه گیلان گفت: بررسی ابعاد شخصیتی میرزا کوچک، تبیین منش و روش‎های تربیتی و رفتاری میرزا کوچک، نهضت جنگل به روایت میرزا، شخصیت میرزا و نهضت جنگل به روایت موافقان و مخالفان داخلی، افکار و اندیشه‎های میرزا به روایت بیگانگان، میرزا کوچک به روایت یارانش، شبهه شناسی شخصیت میرزا و نهضت جنگل میرزا، نهضت جنگل به روایت روزنامه جنگل، الگو‌های حکمرانی میرزا در نهضت جنگل و مطالعات تطبیقی نهضت جنگل با جنبش‎های معاصر از جمله موضوعاتی است که در این همایش به آن پرداخته می‌شود.

چکیده مباحث مطرح شده در همایش گردآوری و در روز همایش منتشر خواهد شد.