تجلیل از ۳۴ پرستار بیمارستان رازی با حضور رییس کل دادگستری گیلان
تجلیل از ۳۴ پرستار بیمارستان رازی با حضور رییس کل دادگستری گیلان

به مناسبت سالروز ولادت حضرت زینب کبری سلام الله علی‌ها و روز پرستار، امروز در مراسمی با حضور رییس کل دادگستری گیلان از ۳۴ پرستار بیمارستان رازی رشت تجلیل شد.

به گزارش خزرفوری به گزارش خزرفوری به گزارش خزرفوری

خزرفوری : رییس کل دادگستری گیلان در این مراسم با قدردانی از تلاش‌های خستگی ناپذیر جامعه‌ی پرستاری ، به تبیین نقش این سرمایه‌های ارزشمند در روند التیام بخشی و نجات جان بیماران پرداخت و ایفای بهینه‌ی ماموریت‌های محوله در حوزه‌ی پرستاری را مستلزم تاسی از سیره‌ی حضرت زینب کبری سلام الله علیها دانست.

حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی رمز موفقیت در عرصه‌ی پرستاری را داشتن صبر و بردباری همراه با حس نوعدوستی و انسانیت برشمرد و تجلیل از ۳۴ پرستار بیمارستان رازی با حضور رییس کل دادگستری گیلانبا بیان اینکه حس پرستاری برای جامعه‌ی غیر پرستار کمتر قابل درک است، اضافه کرد: بی سبب نیست که در فرهنگ اجتماعی ، پرستاری همواره بالاتر از یک شغل و حرفه تعبیر می‌شود و جایگاهی کاملا والا و انسانی دارد.

وی در ادامه جانفشانی مجموع کادر درمان بویژه پرستاران را در ایام فراگیری بیماری کرونا یادآور شد و افزود: پرستاری که با علم بر خطر پذیری و در بستر شجاعت و ایثار به کمک بیماران درمانده می‌شتابد، رفتارش تجلی بخش ایثار و نماد جهاد در راه خدا تعبیر می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این مراسم با تشریح نقش و جایگاه مرکز خدمات آموزشی – درمانی رازی رشت در ارایه‌یتجلیل از ۳۴ پرستار بیمارستان رازی با حضور رییس کل دادگستری گیلان انواع خدمات پزشکی و درمانی اضافه کرد : در یکسال گذشته بیش از ۱۵ هزار بیمار در بخش‌های مختلف این بیمارستان بستری و حدود ۱۹۲ هزار نفر در کلنیک تخصصی این بیمارستان ویزیت شده اند.

دکتر حیدرعلی بالو همچنین با اشاره به ظرفیت‌های بیمارستان رازی در ارایه‌ی خدمات به بیماران عفونی و ریوی، بر لزوم توسعه‌ی این مرکز در قالب یک بیمارستان ۳۵۰ تخنخوابی جایگزین تاکید کرد و گفت: این بیمارستان اکنون نه تنها از سراسر استان گیلان مراجعه کننده دارد، بلکه بیمارانی از استان‌های مجاور نیز برای درمان به بیمارستان رازی رشت مراجعه می‌کنند که نیازمند ارایه‌ی خدمات مطلوب و اثر بخش اند.