رقابت‌های هاپکیدو قهرمانی مردان کشور در رشت آغاز شد
رقابت‌های هاپکیدو قهرمانی مردان کشور در رشت آغاز شد

بیست و پنجمین دوره مسابقات هاپکیدو قهرمانی مردان کشور و انتخابی تیم ملی از روز شنبه در رشت آغاز شد.

به گزارش خزرفوری به گزارش خزرفوری به گزارش خزرفوری به گزارش خزرفوری به گزارش خزرفوری به گزارش خزرفوری

خزرفوری : در این دوره از رقابت‌ها، ۱۶۸ ورزشکار رزمی‌کار این رشته از استانهای مختلف کشور حضور دارند که در مجموعه ورزشی ۶ هزار نفره شهدای رشت با هم رقابت می‌کنند.

ورزشکاران شرکت‌کننده در این دوره از مسابقات در رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسال در اوزان مختلف رقابت می کنند

در این رقابت‌ها که در رده‌های سنی نونهالان و نوجوانان آغاز شده است، ورزشکاران استان‌های گیلان و مازندران برابر رقبای خود به برتری رسیده و به مراحل بعدی صعود کردند.

دبیرکل کنفدراسیون جهانی و رئیس کمیته هاپکیدو کشور در خصوص برگزاری این رقابت‌ها در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در پایان این مسابقات نفرات برتر به اردوی تیم ملی هاپکیدو مردان دعوت می‌شوند.

محمدرضا هاشم‌پور افزود: تیم ملی هاپکیدو مردان کشور در رقابت‌های آسیایی ۲۰۲۳ که سال آینده برگزار می‌شود، حضور می یابد اما مکان و زمان برپایی این رقابتها هنوز اعلام نشده است.

وی در ادامه بیان کرد: هفته گذشته نیز بیست و پنجمین دوره مسابقات هاپکیدو قهرمانی بانوان کشور به میزبانی گیلان در شهرستان رشت انجام شد که در پایان نفرات برتر این مسابقات به اردوی تیم ملی دعوت شدند.

هاپکیدو نوعی هنر رزمی کره‌ای و از انواع دفاع شخصی است که یکی از تلفیقی‌ترین سبک‌های رزمی به‌شمار می‌آید و در سراسر جهان و ایران طرفداران و علاقه‌مندان زیادی دارد. این رشته دارای مسابقات جهانی و آسیایی است. هاپکیدو در ایران از سال ۸۵ و سال ۸۶ در رشت پا گرفت.