فیلم “ملوانان تنها به دریا نمی روند” در بندرانزلی اکران خصوصی شد
فیلم “ملوانان تنها به دریا نمی روند” در بندرانزلی اکران خصوصی شد

فیلم «ملوانان تنها به دریا نمی روند» به کارگردانی و تهیه کنندگی الله کرم رضایی زاده شامگاه چهارشنبه در سینما هلال احمر انزلی برای جمعی از دوستداران فیلم مستند، بازیکنان و مربیان حال حاضر و سابق این تیم پرطرفدار گیلانی اکران خصوصی شد.

به گزارش خزرفوری به گزارش خزرفوری به گزارش خزرفوری به گزارش خزرفوری به گزارش خزرفوری به گزارش خزرفوری به گزارش خزرفوری

خزرفوری : فیلم «ملوانان تنها به دریا نمی روند» به افتخارات تیم فوتبال ملوان بندرانزلی در طول تاریخ فوتبال ایران اشاره دارد و دلبستگی و همدلی کم‌نظیر مردم بندرانزلی از هر قشر و شغلی را به این تیم محبوب و ریشه‌دار روایت می کند.

هومن مرادی کرمانی مدیر مستند مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی کشور در اکران خصوصی این فیلم با تقدیر از ساخت خوب و عوامل حرفه ای آن، اظهار کرد: فیلم های مستند ورزشی از آن جهت دارای اهمیت است که علاقمندان رشته های مختلف ورزشی بویژه فوتبال را با سینمای مستند آشنا کرده و بر مخاطبان این حوزه می افزاید.

کارگردان و تهیه کننده فیلم ملوانان تنها به دریا نمی روند نیز از فراز و فرودها طی سالهای ساخت این فیلم گفت و افزود: فیلم با همراهی و پشتیبانی خانواده، پیشکسوتان و مربیان، مرکز سینمای مستند و همه طرفداران و دوستداران توانست جوایز و افتخارات زیادی کسب کند.

الله کرم رضایی زاده راز مانایی و ماندگاری این فیلم را پرهیز از نگاه احساسی و روایت وقایع عنوان کرد و افزود: این فیلم تاریخ مصرف ندارد و در هر دوره و زمانی قابل پخش است.

وی این فیلم را به مردم بندرانزلی و طرفداران این تیم در سراسر جهان هدیه و بیان کرد: در این فیلم سعی کردم آنچه در ذهن و توان داشتم را به تصویر بکشم و فیلم سازی باشم که تعهد خود را ادا کرده است.

پژمان نوری مدیرعامل باشگاه ملوان بندرانزلی نیز از تلاشهای ارزنده کارگردان این فیلم تشکر و اظهار کرد: بازیکنان تیم آکادمی ملوان باید این فیلم را مشاهده کنند تا بدانند لباسی که بر تن دارند تا چه اندازه ارشمند است.

ملوانان تنها به دریا نمی‌روند در سال ۱۳۹۹برنده بهترین فیلم مستند بلند سومین جشنواره فیلمهای ورزشی کنیا، منتخب بخش مستند سی و هشتمین جشنواره فیلم های ورزشی میلان، ۱۳۹۸ منتخب بخش مستند هفتمین جشنواره فیلم شهر، ۱۳۹۷ منتخب بخش مستند نهمین جشنواره فیلم وارش و ۱۳۹۶منتخب بخش مستند سی و ششمین دوره از جشنواره فیلم فجر و منتخب بخش مسابقه ملی یازدهمین جشنواره فیلم مستند ایران سینما حقیقت شد.

الله ‌کرم رضایی‌ زاده سال ۱۳۳۸ در بندر انزلی به دنیا آمد و در اوایل دهه‌ ۵٠ و دوران نوجوانی یکسال‌ دوره فیلمسازی را در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آموخت و در این دوره فیلم کوتاه «برخورد» را ساخت.

پس از ساخت ۲ فیلم کوتاه هشت میلیمتری «نجات» و «محکوم» وارد دنیای جذاب مستند شد و در اوایل دهه‌ ۶۰ اولین فیلم مستند تجربی‌اش را از مراسم عاشورای حسینی در انزلی تولید کرد.

پس از انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۶۲، دانشجوی رشته سینما و کارگردانی شد و دوره‌های تخصصی سینما را زیر نظر استادانی چون احمد ضابطی جهرمی، ابراهیم مکی، خسرو سینایی، خسرو یحیایی گذراند و به سینمای مستند گرایش پیدا کرد.

مستند «تولدی در آتش» اولین فیلم مستند رضایی‌زاده بود که به عنوان پروژه‌ پایان‌نامه‌ تحصیلی‌اش ساخت. این فیلم سه جایزه‌ داخلی از جشنواره‌های معتبر ایران کسب کرد.

رضایی‌زاده در سال ۱۳۹۳ به انجمن مستندسازان سینمای ایران پیوست. او طی سالهای ۱۳۹۸ ملوانان تنها به دریا نمی‌روند، ۱۳۹۲اینجا خورشید می درخشد، ۱۳۹۰ بر آستان نجابت دریا، ۱۳۸۹رسم عاشقی همینه، ۱۳۸۸ سرود زندگی، ۱۳۷۴ آرامش در بستر دریا و ۱۳۶۵ تولدی در آتش را ساخت.

او برای ساخت رسم عاشقی همینه در سال (۱۳۹۴)برنده بهترین تحقیق و پژوهش دومین جشنواره شعر و ادبیات محتشم و (۱۳۹۳) برنده جایزه ویژه هیئت داوران یازدهمین جشنواره ربیع الشهادت عراق شد.

از سایر موفقیت های او می توان به برگزیده‌ بخش بهترینِ بهترین‌ها آثار جشنواره‌ بین‌المللی فیلم کوتاه تهران برای تولدی در آتش (۱۳۹۳)، برپایی نمایشگاه(۱۳۸۵) عکس دریافت مقام نخست و لوح سپاس جشنواره‌ی فرهنگی و هنری (خزر دریای دوستی) در بندر اکتائو کشور قزاقستان، برنده‌ بهترین کارگردانی (۱۳۶۹) اولین جشنواره کار و کارگری و برنده‌ی بهترین فیلم سومین جشنواره‌ی انسانی سینمای جوان استان گیلان و برنده‌ی بهترین تدوین (۱۳۶۵) پنجمین جشنواره فیلم کوتاه تهران اشاره کرد.