پروژه ریلی رشت – کاسپین خردادماه بهره برداری می شود
پروژه ریلی رشت – کاسپین خردادماه بهره برداری می شود

استاندار گیلان بعد از ظهر امروز در بازدید سرزده از پروژه راه آهن رشت – بندر کاسپین اعلام کرد: این پروژه بسیار مهم از مسیر ریلی رشت – آستارا و کریدور شمال به جنوب کشور با پیشرفت کنونی تا پایان خردادماه طبق وعده داده شده تحویل و بهره برداری می شود.

به گزارش خزرفوری به گزارش خزرفوری به گزارش خزرفوری به گزارش خزرفوری به گزارش خزرفوری به گزارش خزرفوری به گزارش خزرفوری

خزرفوری : اسدالله عباسی روز پنجشنبه در جریان بازدید میدانی از آخرین وضعیت و روند پیشرفت فیزیکی قطعه شش و هفت راه آهن رشت – کاسپین در منطقه پیربازار تصریح کرد: از ۳۶ کیلومتر راه آهن رشت – کاسپین تا کنون ۲۳ کیلومتر آماده شده و پیشرفت فیزیکی آن به بیش از ۹۰ درصد رسیده است.

وی عنوان کرد: برای۱۳ کیلومتر باقیمانده که در دو بخش شامل ابنیه مسیر و پل ها تعریف و طراحی شده است هم مقرر گردید که سریعتر کار آن را انجام شود و پروژه سرعت گیرد.

وی اظهار کرد: با روند کنونی که مسیر ریلی رشت – آستارا در دست انجام است عملا پروژه خردادماه تکمیل و تحویل می استان می شود و طبق وعده وقولی که به مردم داده ایم در پایان خرداد ماه بهره برداری خواهد شد.

نماینذده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه طی این ماهها برخی روزها بارندگی بوده که اندکی سرعت کاردر پروژه را کند کرده بود، گفت از این پس با شروع فصل کار و عمران عملا بهانه ای نیست و مشکل مصالح پروژه حل شده و مساله تخصیص اعتبارات هم با تامین و تخصیص اعتبارات سفر مرتفع شد و امید است اواخر بهار امسال شاهد بهره برداری این پروژه مهم کریدور شمال به جنوب باشیم.

استاندار گیلان همچنین در جریان این بازدید طی تماس با معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشورخواستار نظارت مستمر و تسریع در روند اجرای این پروژه بر اساس تکالیف مشخص شده در قرار داد با پیمانکاران شد و تصریح کرد: این پروژه با توجه به مزیت ویژه آن در توسعه تجارت و اقتصاد نیاز است سریعتر به انجام برسد.

پروژه راه آهن رشت- کاسپین به طول ۶۵ کیلومتر بخش اولیه از کریدور شمال – جنوب است که خلیج فارس را به دریای خزر متصل می کند و از مصوبات سفر ریاست جمهور در بهمن ماه ۱۴۰۰ به گیلان بود که در چند ماه گذشته تامین مالی خوبی برای آن صورت گرفت.

پروژه راه‌آهن رشت – آستارا با طول حدود ۱۶۴ کیلومتر در ادامه مسیر ریلی قزوین – رشت است که از ایستگاه رشت ۲ شاخه شده، یکی از شاخه‌ها به بندرانزلی متصل می‌شود و دیگری به شهر مرزی آستارا در منتهی الیه غرب گیلان می‌رسد.

پروژه راه‌آهن رشت- انزلی- آستارا علاوه بر برخورداری از مزیت اتصال به راه‌آهن قزوین- رشت، پس از بهره‌برداری زمینه‌ساز اتصال خط آهن جمهوری اسلامی ایران به کشورهای مستقل مشترک‌المنافع (سی‌آی‌اس) می شود.