برپایی کارگاه آموزشی ترویج کشاورزی در رشت
برپایی کارگاه آموزشی ترویج کشاورزی در رشت

رییس سازمان بسیج مهندسان کشاورزی و منابع طبیعی سپاه قدس گیلان از برپایی کارگاه یکروزه آموزشی برای مربیان و مروجان کشاورزی از سوی این سازمان خبر داد.

به گزارش خزرفوری

رییس سازمان بسیج مهندسان کشاورزی و منابع طبیعی سپاه قدس گیلان ، در حاشیهبرپایی کارگاه آموزشی ترویج کشاورزی در رشت کارگاه یک روزه مربیان و مروجان کشاورزی گیلان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت ، بااشاره به اینکه این کارگاه آموزشی به منظور توانمندسازی مربیان برای افزایش بهره وری در حوزه تولید برنج برپا شده است ، گفت : ۵۰۰ نفر از مربیان جهش تولید، در طرح همگام با کشاورز، در این کارگاه آموزشی شرکت کردند. 

سرهنگ مرتضی مرادی افزود : امسال ۱۶۰۰ مربی آموزش کشاورزی در این طرح حضور دارند که در ٣ مرحله در کارگاه‌های آموزشی توانمندسازی مربیان آموزش افزایش بهره وری و جهش تولید شرکت خواهندکرد.

برپایی کارگاه آموزشی ترویج کشاورزی در رشتوی توانمندسازی مربیان ترویج برای آموزش کشاورزان در روستا‌های مختلف را یکی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این کارگاه‌های آموزشی عنوان کرد و گفت: آموزش و ترویج در افزایش محصول برنج و افزایش بهره وری تاثیر بسزایی خواهدداشت. 

فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در حاشیه برگزاری این کارگاه آموزشی، بااشاره به اهمیت توسعه و پیشرفت در حوزه کشاورزی ، گفت : حوزه پر تنش کشاورزی یکی از مهم‌ترین عرصه‌ها برای رسیدن به امنیت غذایی است. 

سردار محمد عبدالله پور باتاکید بر نقش فعالیت‌های علمی و دانش پایه ، در پیشرفت عرصه‌های گوناگون حوزه گسترده کشاورزی افزود: تلاش بی‌وقفه و جهادی سربازان واقعی جبهه کشاورزی در جنگ اقتصادی امروز می‌تواند برای دستیابی به پیروزی در این جبهه و رسیدن به خودکفایی نقش بسزایی ایفا کند.