اعمال قانون موتورسواران گیلانی که از کلاه ایمنی استفاده نمی‌کنند
اعمال قانون موتورسواران گیلانی که از کلاه ایمنی استفاده نمی‌کنند

موتورسوارانی که بدون کلاه ایمنی تردد کنند ضمن اعمال قانون در مرحله اول به مدت یک هفته وسیله نقلیه آن‌ها در پارکینگ توقیف خواهد شد.

به گزارش خزرفوری

 سرهنگ جاور صفاری استفاده نکردن از کلاه ایمنی را جزء تخلفاتی عنوان کرد که تاثیر مستقیمی در افزایش آمار مجروحان و جان‌باختگان تصادفات موتورسیکلت دارد.
وی گفت: موتورسوارانی که بدون کلاه ایمنی تردد کنند ضمن اعمال قانون در مرحله اول به مدت یک هفته وسیله نقلیه آن‌ها در پارکینگ توقیف خواهد شد.
رئیس پلیس راه استان گیلان با تاکید بر اینکه استفاده از کلاه ایمنی نقش مهمی در حفظ جان راکبان موتورسیکلت دارد افزود: بی توجهی راکبان به این امر باعث بروز حوادث تلخ و جبران‌ناپذیر در حوادث رانندگی می‌شود.
سرهنگ صفاری گفت: آموزش کاربردی توام با اهدای کلاه ایمنی، نمایش فیلم‌های تصادفات موتورسواران و نصب شب‌نما در مناطق مختلف استان گیلان برای عموم مردم در سال ۱۴۰۲ آغاز شد.
وی با اشاره به نکات مهم برای پیشگیری از حوادث ترافیکی، خاطرنشان کرد: استفاده از لباس‌های روشن و کلاه ایمنی و اطمینان از سالم بودن چراغ‌های روشنایی جلو و عقب موتورسیکلت برای افزایش احتمال دیدن و دیده شدن امری ضروری است.