کارگران با حقوق ۷ میلیونی چگونه باید قسط ۱۰ میلیونی وام مسکن را بپردازند؟!
کارگران با حقوق ۷ میلیونی چگونه باید قسط ۱۰ میلیونی وام مسکن را بپردازند؟!

به تازگی وزیر‌ راه و شهرسازی کشور‌ از افزایش سقف وام نهضت ملی‌ مسکن در شورای پول و اعتبار تسهیلات خبر داد. براین اساس مقرر شده تا‌ سقف‌وام به ۵۵۰ میلیون افزایش پیدا کند.

به گزارش خزرفوری

به نقل از رسالت، به تازگی وزیر‌ راه و شهرسازی کشور‌ از افزایش سقف وام نهضت ملی‌ مسکن در شورای پول و اعتبار تسهیلات خبر داد. براین اساس مقرر شده تا‌ سقف‌وام به ۵۵۰ میلیون افزایش پیدا کند. شایان ذکر است تا بگوییم که پیش‌تر مبلغ‌‌ وام نهضت ملی مسکن ۴۵۰ میلیون تومان بو‌د و بازپرداخت آن نیز به صورت ماهانه ۸ میلیون و ۷۱۶ هزارتومان بود.

همچنین مجموع بازپرداخت وام نهضت ملی‌ مسکن ۴۵۰ میلیون تومانی ۱۲ سال و با سود مشخص ۱ میلیارد و ۶۴۲ میلیون تومان تعیین گشته بود. درشرایط حال‌حاضر‌‌افزون بر افزایش سقف وام، دوره‌ بازپرداخت نیز افزایش پیدا کرده و از ۱۲ سال به ۲۰ سال رسیده است.

خبر مسرت بخشی که در ابتدای امر نوید خانه‌دار شدن را به مردم داد و پس از عنوان شرایط باری دیگر ناامیدشان کرد چراکه با افزایش سقف‌ وام نهضت ملی‌مسکن مبلغ بازپرداخت نیز افزایش پیدا کرده است و ماهانه ۱۰ میلیون و ۶۵۳ هزار‌تومان مصوب شده است. بدیهی‌است که جامعه مستأجران و متقاضیان خرید خانه از حقوق بسیار بالایی برخوردار نیستند. بنابراین اقساط ۱۰ میلیون تومانی برای‌شان آسان نخواهد بود و امکان خرید خانه و اخذ وام را از آن‌ها سلب خواهد کرد.

پیش از این عنوان می‌شد که متقاضیان خرید مسکن می‌توانند با اخذ وام به فراهم‌سازی‌ سرپناه خود بپردازند. حال‌ پرسش این است که عامه مردم و جامعه بزرگ کارگری چطور با حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۲ که مبلغ ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار‌تومان می‌باشد، وام نهضت ملی مسکن را دریافت کنند و به بازپرداخت ماهانه آن بپردازند؟