خانوارهای مددجوی کمیته امداد تا پایان امسال صاحب خانه می شوند
خانوارهای مددجوی کمیته امداد تا پایان امسال صاحب خانه می شوند

رئیس کمیته امداد، با بیان اینکه تا پایان سال ۱۴۰۲ کلیه مددجویان تحت پوشش کمیته امداد صاحب خانه می شوند، تاکید کرد: در این مرحله برای خانوارهای دو نفر به بالا که فاقد مسکن هستند، مسکن تهیه می کنیم.

به گزارش خزرفوری

سید مرتضی بختیاری در حاشیه سفر به استان گیلان، با بیان اینکه استان گیلان ۲۸۳۰ یتیم و ۷۶۸۷ فرزند محسنین دارد، اظهار کرد: گیلان ۴۳ هزار و ۲۴۲ نفر حامی دارد و کمیته امداد به کمک این حامیان ایتام و محستین را اداره می کند.

وی با بیان اینکه مردم گیلان در سال ۱۴۰۰ کمک نقدی ۷۲ میلیارد تومانی برای یتیمان داشتند، گفت: در سال گذشته نیز علیرغم تورم و گرانی و مشکلات اقتصادی، شاهد کمک ۸۴ میلیارد و ۸۸ میلیون تومانی مردم گیلان برای یتیمان بودیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در گفت وگوی خبری باران، مجموع کمک های نقدی و غیر نقدی مردم گیلان در سال ۱۴۰۰ برای نیازمندان را ۲۶۱ میلیارد و ۳۴۲ میلیون تومان دانست و متذکر شد: این عدد در سال گذشته به ۳۰۷ میلیارد و ۱۸۱ میلیون تومان رسید.

بختیاری با بیان اینکه کمیته امداد در استان گیلان ۳۳۲ مرکز نیکوکاری دارد، خاطرنشان کرد: در طرح اطعام مهدوی ماه رمضان امسال شاهد رشد کمک های مردمی بودیم.

وی با اشاره به اقدامات کمیته امداد در بخش اشتغال، عنوان کرد: در راستای اولین جلسه شورای عالی اشتغال دولت سیزدهم، کمیته امداد مکلف به ایجاد ۵۰۰ هزار شغل در سال ۱۴۰۱ شد که تاکنون ۴۲۰ هزار شغل را با تسهیلات قرض الحسنه ۲۵ هزار میلیارد تومانی ایجاد کردیم.

رئیس کمیته امداد ۵۰ درصد اشتغال ایجاد شده را مربوط به مددجویان و ۵۰ درصد دیگر را مربوط به غیر مددجویان دانست و خاطرنشان کرد: سال گذشته عملکرد خوبی داشتیم و لذا برای سال ۱۴۰۲ نیز باید مجددا ۵۰۰ هزار شغل ایجاد کنیم که نیمی از آن برای مددجویان و نیم دیگر برای غیر مددجویان دهک های اول تا پنجم است.

وی با اشاره به تخصیص اعتبار ۳۵ هزار میلیارد تومانی اشتغال برای کمتیه امداد در سال جاری، متذکر شد: در سال ۱۴۰۱ سهم اشتغال گیلان ۲۱ هزار و ۹۶۶ شغل بود که تاکنون ۲۰ هزار شغل محقق شده و از تسهیلات ۱۲۲۲ میلیارد تومان، موفق به پرداخت ۱۱۲۲ میلیارد تومان شدیم. سرانه تسهیلات ۱۵۰ میلیون تومانی است که سعی می کنیم به ۳۰۰ میلیون تومان با محوریت اشتغال روستایی برسانیم تا علاوه بر تامین اقتصاد روستا شاهد مهاجرت معکوس باشیم.

بختیاری با بیان اینکه تا پایان سال ۱۴۰۲ کلیه مددجویان تحت پوشش کمیته امداد صاحب خانه می شوند، تاکید کرد: در این مرحله برای خانوارهای دو نفر به بالا که فاقد مسکن هستند، مسکن تهیه می کنیم.

وی از تحویل ۶۵۸ واحد در گیلان طی سال گذشته و احداث ۱۱۱۷ واحد در سال جاری خبر داد و یادآور شد: برای تامین ودیعه مسکن و اجاره بها نیز در سال ۱۴۰۲ اعتبار ۲۱۰۰ ملیارد تومانی برای مددجویان تحت پوشش در نظر گرفتیم.

رئیس کمیته امداد همچنین از رایگان شدن فرانشیز درمان و بستری برای مددجویان در کلیه بیمارستان های دولتی خبر داد و گفت: با تصویب هیئت دولت، کلیه خدمات درمانی در بخش دولتی و بخش خصوصی رایگان می شود.

انتهای پیام