تایید لوایح ایجاد مناطق آزاد سرخس، دوغارون و مازندران در شورای نگهبان
تایید لوایح ایجاد مناطق آزاد سرخس، دوغارون و مازندران در شورای نگهبان

به گزارش خزرفوری سخنگوی شورای نگهبان از تایید لوایح ایجاد مناطق آزاد سرخس، دوغارون و مازندران خبر داد. هادی طحان‌نظیف افزود: این مناطق عبارتند از سرخس، دوغارون و مازندران که لوایح ایجاد آن‌ها در گذشته با اشکالاتی از سوی شورای نگهبان مواجه شده بود. سخنگوی شورای نگهبان درباره این لوایح اظهار داشت: با اصلاحات صورت […]

به گزارش خزرفوری

سخنگوی شورای نگهبان از تایید لوایح ایجاد مناطق آزاد سرخس، دوغارون و مازندران خبر داد.

هادی طحان‌نظیف افزود: این مناطق عبارتند از سرخس، دوغارون و مازندران که لوایح ایجاد آن‌ها در گذشته با اشکالاتی از سوی شورای نگهبان مواجه شده بود.

سخنگوی شورای نگهبان درباره این لوایح اظهار داشت: با اصلاحات صورت گرفته در مجلس شورای اسلامی و بررسی مجدد در شورای نگهبان خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشدند.

با تصویب این لوایح، منطقه آزاد انزلی که طی چندسال گذشته با عدم ثبات مدیریت و مشکلات فراوانی روبرو بوده و پروژه اتصال خط ریلی به آن نیز بر خلاف تمامی ادعاها هنوز به سرانجام نرسیده است؛ بیش از پیش با مشکلات اقتصادی و عدم توانایی رقابت با مناطق جدید روبرو خواهد شد.

گفتنی است گیل خبر پیش از این و در زمان تصویب لایحه ایجاد منطقه آزاد مازندران در مجلس شورای اسلامی، در گزارشی مفصل نسبت به خطرات ایجاد مناطق آزاد جدید و همجوار با گیلان و تضعیف بیش از پیش منطقه آزاد انزلی هشدار داده بود.