نمایشگاه «تالاب نفس می‌کشد» در بندر انزلی
نمایشگاه «تالاب نفس می‌کشد» در بندر انزلی

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست انزلی از برپایی نمایشگاه هنر‌های دستی بانوان با عنوان «تالاب نفس می‌کشد» خبر داد.

به گزارش خزرفوری به گزارش خزرفوری به گزارش خزرفوری به گزارش خزرفوری به گزارش خزرفوری به گزارش خزرفوری

خزرفوری : سید حسن جعفری گفت: همزمان با روز جهانی حیات وحش نمایشگاه هنر‌های دستی بانوان با عنوان «تالاب نفس می‌کشد» با هیبت جانوران و پرندگان در خطر انقراض، در شهرستان بندرانزلی برپا شد.
وی افزود: این نمایشگاه با محوریت معرفی گونه‌های جانوری و پرندگان در معرض خطر انقراض دریا و تالاب انزلی با استفاده از هنر‌های دستی بانوان در شهرستان بندر انزلی برپاست.
سرپرست اداره حفاظت محیط زیست بندر انزلی بیان کرد: این‌نمایشگاه به همت موسسه حافظان طبیعت پایدار، یکی از سمن‌های فعال این شهرستان و همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تا ۱۲ اسفند ماه در سال اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دایر است.
آقای جعفری گفت: در این نمایشگاه، ۶ گونه‌ی جانوری تالاب و دریا شاملِ فک خزری، اردک سرحنایی، اردک سرسفید، غازپیشانی سفید کوچک، فلامینگو و کاکایی، به شکل عروسک به همراه دست بافته‌های بانوان با استفاده از گیاهان تالاب ارائه شده است.
در این نمایشگاه ساخت انواع عروسک و کیف‌های پارچه‌ای با موضوع حیات وحش و تنوع زیستی تالاب انزلی به علاقمندان و دوستداران طبیعت آموزش داده می‌شود.
جعفری هدف از این اقدام فرهنگی را ترویج فرهنگ محیط زیست، آشنایی با انواع مختلف گونه‌های جانوری و پرندگان حمایت شده از جمله فک خزری، اردک سر سفید، غاز پیشانی سفید کوچک و … برشمرد.