گیلان سرد و بارانی می شود
گیلان سرد و بارانی می شود

کارشناس هواشناسی گیلان گفت: آخرین نقشه‌های هواشناسی بیانگر استقرار سامانه جوی ناپایدار در استان همراه با سردشدن هوا و کاهش ۸ تا ۱۲ درجه‌ای دما از ابتدای هفته آینده است ضمن آنکه احتمال افت دما بیشتر از این میزان نیز وجود دارد.

به گزارش خزرفوری

به نقل از ایرنا؛ فروغ مومن‌پور روز پنجشنبه اظهار کرد: این سامانه از عصر و اواخر وقت فردا جمعه به تدریج وارد استان شده و در پی آن شرایط برای افزایش ابر، مه آلودگی هوا، شروع روند کاهش دما، بارندگی، وزش باد و رعد و برق تا سه‌شنبه هفته آینده فراهم می شود.وی بیان کرد: آخرین نقشه‌های هواشناسی نشان می دهد که بارندگی طی شنبه هفته آینده برخی مناطق استان را در بر می‌گیرد اما در روزهای بعد یعنی یکشنبه و دوشنبه این بارش ها شدید تا خیلی شدید خواهد بود ضمن اینکه در ارتفاعات به صورت برف پیش بینی شده‌است.

کارشناس هواشناسی گیلان اضافه کرد: امروز پنجشنبه جو نسبتا پایدار در استان حاکم است و تا ظهر فردا جوی آرام توام با کاهش ابر، وزش بادجنوبی به ویژه در ارتفاعات و دامنه‌ها گاه شدید و در برخی مناطق مه پیش بینی شده‌است.

وی بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته هم منطقه اسب‌وونی تالش با هشت درجه سلسیوس خنک‌ترین و دیلمان با ۲۷ درجه گرمترین شهر استان بوده است دمای فعلی رشت ۲۲ درجه و رطوبت ۹۴ درصد است.کارشناس هواشناسی گیلان اظهار کرد: دریا امروز با ارتفاع موج ۱۰ تا ۶۰ سانتیمتر برای فعالیت‌های دریانوردی و صید و صیادی مناسب است؛ فردا با ارتفاع ۲۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر موج ها و از شنبه تا سه‌شنبه نیز نامناسب پیش بینی شده‌است.

آسمان گیلان هم‌اینک کمی تا نیمه ابری و در برخی مناطق مه آلود است؛ برخی مناطق به ویژه در ارتفاعات و دامنه‌ها باد جنوبی می‌وزد.