جمع آوری تور هوایی در آستانه اشرفیه
جمع آوری تور هوایی در آستانه اشرفیه

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست آستانه اشرفیه: یگان حفاظت محیط زیست شهرستان آستانه اشرفیه ادوات شکار و صید غیر مجاز را جمع آوری کردند.

به گزارش خزرفوری به گزارش خزرفوری به گزارش خزرفوری به گزارش خزرفوری به گزارش خزرفوری به گزارش خزرفوری

خزرفوری : رامین حسین زاده گفت: در عملیات گشت و کنترل در مناطق طبیعی تحت مدیریت و پایش بازار محلی یگان حفاظت محیط زیست آستانه اشرفیه تعدادی ادوات غیر مجاز شکار برای صید پرندگان وحشی کشف و ضبط شد.
وی با اشاره به اجرای مصوبه‌های شورای عالی حفاظت محیط زیست افزود: براساس بند (چ) ماده ۳ قانون شکار و صید، میزان خسارت وارده بر محیط زیست ناشی از شکارپرندگان، از ۵ میلیون تا ۲ میلیارد ریال تعیین شده است و در صورت وقوع هرگونه تخلف از نظر حقوقی و قانونی قابل مطالبه است.
سرپرست اداره حفاظت محیط زیست آستانه اشرفیه گفت: با توجه به تعیین محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های زمانی و مکانی شکار و صید، سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرده، صید و شکار با هر نوع ادوات شکار از جمله انواع تور، سلاح و… مستلزم صدور پروانه از سوی سازمان حفاظت محیط زیست است.
رامین حسین زاده با اشاره به اینکه ابلاغ قانونی و اخطاریه‌های مجزا به دهیاران و شورا‌های اسلامی روستا‌های این شهرستان ارسال شد افزود: موارد ممنوعه قانونی برای جمع آوری تمام دام‌های هوایی هم به اطلاع صیادان و شکارچیان رسانده شده است.