به موی سپیدم نگاه نکن!
به موی سپیدم نگاه نکن!

به گزارش خزرفوری چهره‌هایی سابقه‌دار و شناخته شده؛ از کارمند وزارت خارجه تا رییس سازمان برنامه و بودجه و مدیران علوم پزشکی و دبیرکل‌هایی در سطح کشور و…که بر سابقه‌ی خود، چه پُر ثمر و چه بی‌ثمر تکیه کرده‌اند! شاید تمام افرادی که در تصویر می‌بینید برایتان شناخته شده نباشند، که بسیار طبیعیست! البته در […]

به گزارش خزرفوری

چهره‌هایی سابقه‌دار و شناخته شده؛

از کارمند وزارت خارجه تا رییس سازمان برنامه و بودجه و مدیران علوم پزشکی و دبیرکل‌هایی در سطح کشور و…که بر سابقه‌ی خود، چه پُر ثمر و چه بی‌ثمر تکیه کرده‌اند!

شاید تمام افرادی که در تصویر می‌بینید برایتان شناخته شده نباشند، که بسیار طبیعیست!

البته در سمتی دیگر شاهد جوان‌هایی هستیم که به تعبیر رهبر انقلاب موتور پیش‌ران کشورند و کار را باید به آنان بسپاریم!

با استناد به حرف رهبری می‌گویند «افراد با سابقه باید در کنار جوانان رقابت کنند و در کنار این رقابت یک مجلس قوی شکل گیرد» اما آنانی که شما سابقه‌دار می‌خوانیدشان عملکردی مشخص دارند و امتحان خود را پس داده‌اند!

سابقه‌داران سمت‌های گوناگونی را در دولت و مجلس داشته‌اند و کارنامه‌‌شان واضح است اما اینکه چرا در چنین سن و سالی باز هم به فکر نمایندگی افتاده‌اند و شوق خدمت به سرشان زده است را نمی‌دانم!

اما از حق نگذریم اگر یکی دو نفر از این افراد به مجلس راه یابند به سبب تجربه از قوی‌ترین نمایندگان مجلس خواهند شد اما نمی‌توانم به طور قطع بگویم: آیا از حقوق شهروندان صیانت خواهند کرد یا حافظ منافع سرمایه‌داران خواهند بود!

حرف از رقابت با سابقه‌داران به میان آمد!

آیا منظور رهبری آنانی است که از بانیان وضع موجوداند و همچنان در سن ۷۰سالگی عطش خدمت دارند؟

آنانی که به جای نظارت و قانون‌گذاری که از وظایف اصلی یک نماینده مجلس است، پیگیر آسفالت کوچه و خیابان و معرفی مردم به بانک‌ها برای گرفتن وام هستند!

البته نشان دادند در این دو مورد هم موفقیت چندانی نداشته‌اند…!

به قول سیاستمداری:

درختی که چهار سال میوه ندهد، بعد هم ثمر نمی‌دهد!

البته در این دوره از انتخابات باید بگویم درختی هشت، دوازده و یا شانزده ساله که میوه نمی‌دهد!

بازنشسته‌های عزیز؛

امید است خود را برای دوران بازنشستگی آماده کرده و با حمایت از جوانان نخبه و انقلابی رشت که تعدادشان هم کم نیست در آینده‌ی سیاسی و اجتماعی این خِطّه تاثیر مطلوبی بگذارید!

نقش مردم چه می‌شود؟

اگر مردم همچنان بازنشسته ها را به مجلس بفرستند نمی‌توانیم انتظار تغییر و تحول را داشته باشیم زیرا بعد از چند دهه حضور مستمر در مناصب دولتی نشان دادند: «سابقه دار بودن دلیل بر صالح بودن نیست!»

باید بدانیم چه رأی بدهیم و چه رأی ندهیم مجلس دوازدهم شکل می‌گیرد اما اگر خواهان تغییر وضعیت موجود هستیم قطعا با نقش آفرینی در انتخابات می‌توانیم در شکل گیری مجلس آینده نقش بسزایی را ایفا کنیم.

۱۴۰۲/۱۲/۰۴

  • نویسنده : عرفان سیرنگ
  • منبع خبر : https://khazarfori.ir