عبور از پدرخوانده‌ها
عبور از پدرخوانده‌ها

به گزارش خزرفوری چرا کاندید شده وقتی سابقه‌ای نداره!؟ طرف برای شورای شهر، اندازه یه صفحه سوابق میاره! چطور میشه یه استاد دانشگاه کاندید مجلس بشه؟!آدم باسوادیه اما رأی نداره! ای کاش به نفع کسی کنار بکشه! این روزها عبارات و سوال‌های بالا را به دفعات بیان کرده و از کاندیدهای جوان پرسیده‌اند و جالب […]

به گزارش خزرفوری

چرا کاندید شده وقتی سابقه‌ای نداره!؟

طرف برای شورای شهر، اندازه یه صفحه سوابق میاره!

چطور میشه یه استاد دانشگاه کاندید مجلس بشه؟!آدم باسوادیه اما رأی نداره!

ای کاش به نفع کسی کنار بکشه!

این روزها عبارات و سوال‌های بالا را به دفعات بیان کرده و از کاندیدهای جوان پرسیده‌اند و جالب آن است که این سوالات توسط کسانی پرسیده می‌شود که منتقد اصلی حضور سالمندان در سمت‌های مدیریتی استان و کشور بوده‌اند!

سوال بنده این است؛ چطور با این تناقضات کنار می‌آیید؟!

باور کنید اگر همین ها در دهه‌ی شصت بودند احتمالا دیالمه را هم مناسب مجلس نمی‌دانستند و ادعا می‌کردند بی‌تجربه است!

مگر می‌شود هم تجربه‌ی چند ده ساله را خواست و هم جوانی کاندیدا را؟!

مگر این دو نباید در کنار هم رقابت کنند و از میان آنها مجلسی قوی شکل گیرد؟

در ابتدا موضع خود را مشخص کنیم؛مگر خواهان تغییر در وضعیت موجود نیستیم؟

انتخابات قطعا یکی از راه‌های اصلی و شروع تغییر است، زیرا انتخابات پایه تحول است و انگیزه بالا برای تحول؛ فاکتوری است که در سالمندان یافت نمی‌شود!

بعد از حدود چهل سال از انقلاب شاهد تربیت جوانان نخبه در تمام عرصه‌ها بوده‌ایم.

جوانانی با ظرفیت و انگیزه بالا.

باید بدانیم که اگر همچنان به سالمندان تکیه کنیم و جوانان را در امور مهم کشور دخالت ندهیم تغییری حاصل نمی‌شود!

اما پدرخوانده‌های سیاسی؛ کسانی‌که سال‌ها مناصب مختلف را اشغال کرده‌اند و عدم انعطاف در سمتشان دیکتاتوری را به بار آورده و انتخابات می‌تواند جلوی چنین اتفاقی را بگیرد!برای دستیابی به چنین هدفی باید رویه گذشته‌ خودمان را در انتخاب فرد صالح مورد بازبینی قرار دهیم.

چرایی نکوهش پدرخوانده‌های سیاسی، همین هرج و مرجی است که در بازار مسکن و خودرو و ارز و… وجود دارد و دلیلش آن است که این افراد حافظ منافع سرمایه‌داران‌اند تا مردم!

در وهله‌ی اول چارچوب مناسبی برای تعیین افراد موردنظر انتخاب کنیم، باید بدانیم کمالگرایی افراطی به ما آسیبی جدی می‌زند زیرا بعد مدتی می‌بینیم که هیچکسی جایی در چارچوب ما ندارد!

البته تمام این‌ حرف‌ها و ادعاها بدون حضور مردم در انتخابات بی‌معنی است!

اما چرا بر حضور مردم تاکید دارم؟هیچ ابزاری به اندازه حضور مردم قدرت‌افزا نیست و اگر بخواهم دقیقتر بگویم حضور مردم و مشارکت بالا با اقتدار کشور در مجامع بین‌المللی تاثیر بسزایی دارد و با کاهش و افزایش فشار‌های اقتصادی و سیاسی بر ملت ایران تأثیر مستقیم دارد.چرا حضور جوانان در انتخابات مهم است؟

قطعا حضور جوانان باعث می‌شود تا تعدادی از مناصب که سالها در اشغال عده‌ای بوده است به خطر بیافتد و یا از دست برود و این خود آغاز تغییر رویه گذشته است همانطور که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند: «جوانان نخبه راهکارهای عملیاتی دارند و ضمن انرژی بالا و خستگی ناپذیری آنها به رفع بسیاری از مشکلات کشور کمک خواهند کرد»

اما ایشان عبارات دیگری در خصوص جوانان نیز استفاده کرده‌اند هم‌چون:امّا جوان پیش‌ران است، موتور حرکت است.

گزینش باید بر طبق معیارها و صلاحیتها باشد، نه بر طبق امیال و چیزهای شخصی. این در اسلام خودش یک اصل است.

تمام این عبارات نشان‌دهنده این است تا چه اندازه حضور جوانان در عرصه‌های مهم مدیریتی و قانون‌گذاری در نگاه رهبر انقلاب اهمیت دارد.

نهایتا، برای برون رفت از چنین وضعیتی باید اثرپذیری از جریان های قدرت نداشته و شعارهای عوام فریبانه‌ای که ارتباطی با وظایف نمایندگی ندارد گمراهمان نکند.به امید آینده‌ای روشن که قطعا اینچنین خواهد بود.

۱۴۰۲/۱۱/۲۷

  • نویسنده : عرفان سیرنگ
  • منبع خبر : https://khazarfori.ir