تبلیغات نامزد‌های انتخابات در پیام رسان‌های داخلی
تبلیغات نامزد‌های انتخابات در پیام رسان‌های داخلی

دبیر ستاد انتخابات گیلان اعلام کرد: برای تحقق عدالت انتخاباتی و فرصت‌های برابر تبلیغاتی نامزد‌ها وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با همکاری پیام رسان‌های داخلی زیر ساخت‌های لازم را مهیا کرد.

به گزارش خزرفوری

خزرفوری/ به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ جواد شفیعی ثابت با اشاره به اجرای سیاست‌های کلی انتخابات ابلاغی مقام معظم رهبری، قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و قانون شفافیت و نظارت بر تامین مالی فعالیت‌های انتخاباتی گفت: بر اساس مصوبه هیات اجرایی مرکزی و دستور العمل تبلیغات نامزد‌های انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با همکاری پیام رسان‌های داخلی زیر ساخت‌های لازم را برای بهره گیری نامزد‌های حوزه‌های انتخابیه فراهم کرده است.

دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات گیلان این اقدام را در راستای عدالت انتخاباتی و فرصت‌های برابر تبلیغاتی نامزد‌ها دانست و افزود: شرایط و نحوه استفاده نامزد‌های دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از پیام رسان‌های داخلی به شرح ذیل است:

۱- نامزد‌ها باید آدرس کانال تبلیغاتی و مشخصات نماینده خود جهت مدیریت آن کانال را در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به آدرس my.gov.ir ثبت کنند.

۲- هر یک از نامزد‌ها می‌توانند یک کانال با نشان تایید شده (تیک آبی) در پیام رسان‌های بومی برای خود ایجاد کنند.

۳- هر یک از نامزد‌ها می‌توانند از امکانات ویژه‌ای که رایگان برای اطلاع رسانی بخش زنده و مناظره درنظر گرفته شده است استفاده کنند.

۴- با تصویب وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای افزایش مشارکت‌های مردمی و استقبال نامزد‌ها از برنامه تبلیغات در پیام رسان‌های بومی و کاهش هزینه‌های تبلیغاتی نامزد‌ها ، هزینه تبلیغات انتخاباتی نامزد‌ها در پیام رسان‌های داخلی با بالاترین میزان تخفیف و کمترین هزینه در نظر گرفته شده است. 

۵- زمان ثبت نام برای سفارش تبلیغات در پیام رسان‌های داخلی از ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ لغایت ۲ اسفند ۱۴۰۲ خواهد بود.

۶- با توجه به محدودیت فنی پیام رسان‌ها برای ارایه خدمات مشاهده شدن محتوای اعلامی، بر اساس تعداد کرسی هر استان ظرفیت‌هایی مشخص شده است ؛ بنابراین اولویت در هر استان با نامزدی خواهد بود که زودتردرخواست خود را ثبت و تایید کرده باشد.

۷- چنانچه تعداد نامزد‌های ثبت نام کننده در حوزه‌های انتخابیه بیش از ظرفیت پیام رسان باشد ، این امکان وجوددارد، تعداد بسته‌های تبلیغاتی یا تکرار آن کاهش یابد و لذا این امر به نحو مقتضی از سوی پیام رسان به اطلاع متقاضیان رسانده خواهد شد.

۸- نامزد‌ها و مسئولان ستاد‌های مجازی موظف به نظارت بر محتوای ارائه شده هستند و باید مطابق قوانین جاری کشور از جمله قانون جرایم رایانه‌ای قانون مطبوعات قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و دستور العمل تبلیغات نامزد‌های انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مصوب هیات اجرایی مرکزی عمل کنند. 

۹- نامزد‌ها و مسئولان ستاد‌ها موظف به نظارت بر ستاد‌های مجازی بوده و نسبت به اعمال ارتکابی در ستاد‌ها دارای مسؤولیت هستند. در صورت ارتکاب جرائم انتخاباتی در ستاد‌ها علاوه بر مجازات مرتکب، نامزد نیز برای جرائم انتخاباتی ارتکابی در ستاد اصلی و مجازی و همچنین مسئول ستاد برای جرائم خاص انتخاباتی ارتکابی در ستاد‌های فرعی و درگاه‌های دیگر به مجازات درجه ۷ موضوع ماده ۱۹ قانون مجازات اسلامی محکوم شوند.

۱۰- تبلیغات انتخابات از سوی نامزد‌ها هواداران احزاب جبهه‌ها و تشکل‌ها در فضای مجازی محدود به موعد مقرردر قوانین و مقررات انتخابات است و هرگونه فعالیت تبلیغاتی انتخابات از سوی نامزد‌ها خارج از موعد قانونی درفضای مجازی ممنوع است.

۱۱- پس از پایان رای گیری و اعلام نتایج انتخابات نشان تایید (تیک آبی) مربوط به کانال‌های نامزد‌هایی که موفق به کسب حداقل نصاب قانونی رای نشده اند حذف خواهد شد.

  • منبع خبر : https://www.iribnews.ir/00HRJi