رویکرد جدید دبیرخانه شورای‌عالی در برگزاری نمایشگاه‌های خارج از محدوده مناطق آزاد و ویژه اقتصادی
رویکرد جدید دبیرخانه شورای‌عالی در برگزاری نمایشگاه‌های خارج از محدوده مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی رویکرد جدید خود را در برگزاری نمایشگاه‌های خارج از محدوده مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور اعلام کرد.

به گزارش خزرفوری

در اقدامی شجاعانه به نفع بیت المال سفرهای مدیران مناطق ازاد به کشور های خارجی به بهانه ی برگزاری یا شرکت در نمایشگاه دیگر امکان پذیر نخواهد بود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، طبق بازنگری‌های روابط عمومی و امور بین‌الملل دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در تقویم نمایشگاهی مناطق آزاد، نمایشگاه‌هایی که خارج از محدوده جغرافیایی مناطق آزاد و یا خارج از کشور برپا می‌شوند می‌بایست حتماً با در نظر گرفتن هزینه فایده و بازدهی مفید و مطلوب برپا گردند و در غیر‌ اینصورت از برگزاری آن جلوگیری خواهد شد، لذا ارائه طرح توجیهی این گونه رویدادها از سوی مجری و اعلام نظر نهایی دبیرخانه در خصوص برپایی یا عدم برپایی آن الزامی است.

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی موظفند از برپایی نمایشگاه‌های خارج از محدوده مناطق، که فاقد بازار هدف هستند اکیداً خودداری نمایند.ضمناً برپایی تمامی نمایشگاه‌های خارج از محدوده مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، از ۱ آذر ۱۴۰۳ ، منوط به بازنگری مجدد و صدور مجوز دبیرخانه خواهد بود‌. لذا طرح توجیهی نمایشگاهای مذکور از تاریخ مرقوم فوق از سوی مجری، در اسرع وقت می‌بایست به دبیرخانه شورای‌عالی ارائه گردد.