ورود ۲ میلیون مسافر به گیلان طی ۴ روز | رشت و بندرانزلی در صدر ورود مسافر
ورود ۲ میلیون مسافر به گیلان طی ۴ روز | رشت و بندرانزلی در صدر ورود مسافر

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان از ورود حدود ۱.۹ میلیون مسافر طی چهار روز به استان خبر داد و گفت: اقامت سه میلیون و ۳۵ هزار نفر شب طی این مدت ثبت شده است.

به گزارش خزرفوری

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان از ورود حدود دو میلیون مسافر به این استان در بازه زمانی ۱۶ تا ۱۹ شهریورماه خبر داد و بر لزوم هماهنگی بیشتر برای ارائه خدمات مطلوب به گردشگران تأکید کرد.به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی گیلان، یوسف سلمان‌خواه با اعلام این خبر، آمار تفصیلی تردد و اقامت مسافران در این مدت را تشریح کرد.وی گفت: «در چهار روز گذشته، از تاریخ ۱۶ تا ۱۹ شهریور ۱۴۰۴، مجموعاً ۴۲۳ هزار و ۲۵۰ دستگاه خودرو وارد استان شد که بر اساس میانگین تعداد سرنشین، حدود یک میلیون و ۹۰۵ هزار و ۵۴۸ مسافر به گیلان سفر کرده‌اند.»به گفته سلمان‌خواه، بیشترین حجم ورود خودروها مربوط به روز سه‌شنبه ۱۸ شهریور با ۱۲۸ هزار و ۶۷۵ دستگاه و چهارشنبه ۱۹ شهریور با ۱۲۷ هزار و ۵۵۶ دستگاه بوده است.سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی گیلان همچنین آزادراه قزوین–رشت، محور رامسر–چابکسر و جاده اردبیل–آستارا را پرترددترین مسیرهای ورودی استان عنوان کرد.اقامت مسافران در گیلانسلمان‌خواه با اشاره به وضعیت اقامت گردشگران افزود: «بر اساس داده‌های ثبت‌شده در مراکز اقامتی رسمی و موقت، در این مدت بیش از سه میلیون و ۳۵ هزار نفر-شب اقامت (۳,۰۳۵,۸۴۸ نفر-شب) ثبت شده است. این آمار شامل اقامت در هتل‌ها، مهمان‌پذیرها، خانه‌های مسافر و سایر مراکز اقامتی موقت می‌شود.»وی شهرستان‌های رشت، بندرانزلی، آستارا، لاهیجان، فومن و رودسر را دارای بیشترین حجم اقامت مسافران معرفی کرد.عوامل افزایش سفر به گیلانبه گفته سرپرست میراث‌فرهنگی گیلان، تقارن تعطیلات پایان هفته با روزهای پایانی تعطیلات تابستانی، تعطیلی رسمی به مناسبت ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) در ۱۹ شهریور، همراه با آب‌وهوای مطبوع استان و جاذبه‌های طبیعی و گردشگری، از مهم‌ترین دلایل رشد چشمگیر سفرها به گیلان بوده است.لزوم هماهنگی برای خدمات‌رسانیسلمان‌خواه در پایان از فرمانداران استان خواست با تشکیل ستاد اجرایی خدمات سفر در شهرستان‌ها و هماهنگی دستگاه‌های مرتبط، شرایط لازم برای ارائه خدمات مطلوب، ایمن و شایسته به گردشگران و مسافران را فراهم کنند.